Evenementen Hulpverlening : Minimum Leeftijd

Auteur Topic: Evenementen Hulpverlening : Minimum Leeftijd  (gelezen 22756 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Wilma

• Gast
Reactie #50 Gepost op: 17 juli 2006, 21:21:48
Bij onze vereniging mag iedereen die een geldig EHBO diploma heeft helpen bij evenementen. Alleen is het wel zo dat heel veel mensen niet willen/durven/kunnen helpen. Minimum leeftijd is dan dus ook 16 omdat je zo oud moet zijn voor je diploma. Wel wordt niemand zomaar alleen op pad gestuurd we zijn altijd met minimaal twee mensen. Het ligt volledig aan wat voor iets er is hoeveel mensen er nodig zijn.

timo

• Forum gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 23 juli 2006, 00:05:21
Bij onze vereniging mag iedereen die een geldig EHBO diploma heeft helpen bij evenementen. Alleen is het wel zo dat heel veel mensen niet willen/durven/kunnen helpen. Minimum leeftijd is dan dus ook 16 omdat je zo oud moet zijn voor je diploma. Wel wordt niemand zomaar alleen op pad gestuurd we zijn altijd met minimaal twee mensen. Het ligt volledig aan wat voor iets er is hoeveel mensen er nodig zijn.

ik was 15 toen ik me EHV diploma haalde. maar wij mogen pas helpen als we 16 zijn en als we als het ware ingewerkt zijn.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda

Kanarie

• Gast
Reactie #52 Gepost op: 23 juli 2006, 12:01:09
Ik mocht geen examen doen omdat ik 15,5 was toen de examens waren, ondanks dat ik alle lessen had gevolgd en -al zeg ik het zelf- keurig op niveau zat (10 dagen voor het examen deden alle examenkandidaten een drukpunt verkeerd maar niemand die mij gelijk wilde geven, totdat een dapper persoon het boekje voor mij open durfde te slaan en ik bevestigd kreeg dat ik niet gek was :-X ). Maar goed, het trauma zit diep; ik zal er niets meer over zeggen. Het is bovendien off-topic en ik ben uiteindelijk (2,5 jaar later) toch nog gediplomeerd EHV-er geworden.

Wilma

• Gast
Reactie #53 Gepost op: 23 juli 2006, 12:03:25
Het oranje kruis heeft nu eenmaal de regel gemaakt dat iemand die examen doet op de dag van het examen 16 jaar moet zijn. Dit staat dus los van de kennis en het volgen van lessen. Ik weet dat het soms scheef lijkt te zijn maar het zijn nu eenmaal de regels.

zafara

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 23 juli 2006, 12:08:12
ik heb een certificaat/bewijs van deelname gekregen na mijn EHBO-lessen......
wat kan ik hier mee?? het is overigens een officieel Oranje Kruis Certificaat??
en ik begreep dat je 16 moet zijn om je examen te doen maar wat kan je precies met dat certificaat?

Kanarie

• Gast
Reactie #55 Gepost op: 23 juli 2006, 12:31:11
Het oranje kruis heeft nu eenmaal de regel gemaakt dat iemand die examen doet op de dag van het examen 16 jaar moet zijn. Dit staat dus los van de kennis en het volgen van lessen. Ik weet dat het soms scheef lijkt te zijn maar het zijn nu eenmaal de regels.
Blijkbaar kan iemand dispensatie krijgen; zie
ik was 15 toen ik me EHV diploma haalde. maar wij mogen pas helpen als we 16 zijn en als we als het ware ingewerkt zijn.
maar de frustratie komt ook, eigenlijk voornamelijk, uit alle loze beloftes en dergelijke die men 3 jaar lang aan mij gedaan heeft. Die regel op zich was niet zo erg.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #56 Gepost op: 24 juli 2006, 20:11:09
Blijkbaar kan iemand dispensatie krijgen; ziemaar de frustratie komt ook, eigenlijk voornamelijk, uit alle loze beloftes en dergelijke die men 3 jaar lang aan mij gedaan heeft. Die regel op zich was niet zo erg.

voor jou misschien te laat, maar de regeling van het ok geeft in artikel 11 de mogelijkheid om examen te doen als je jonger bent dan 15 jaar op voorwaarde dat de wettelijke vertegenwoordiger en de opleider van mening zijn dat de kandidaat geestelijk en lichamelijk in staat zijn om aan de eindtermen te voldoen en in de pratijk EH te kunnen verlenen.
blijft de vrijheid van de organisatie om een minimum leeftijd te stellen voor hun hulpverleners in het veld.

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #57 Gepost op: 29 juli 2006, 23:15:40
toen ik 15 was en mee speelde met de jeugd b wedstrijden ben ik ook de hulpverlening in gegaan. de eerste paar keer met onze cordinator mee en daarna met andere hulpverleners. vaak waren het dingen waar kinderen bij betrokken waren. toen ik 16 werd en me ehbo diploma heb gehaald ben ik echt als volwaardighulpverlener gaan draaien. en sinds ruim en een jaar krijg ik ook weleens een nieuw iemand mee of ik draai ik alleen zoals bij een sportdag voor kinderen.
flappus  niet elke verandering is een verbetering

timo

• Forum gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 12 juli 2007, 23:46:56
Ik had het laatst ik ben dan nog maar 16 maar ik had laatst in eerst instantie ene hulpverlening alleen. uiteindelijk is er nog een collega langsgekomen maar dat was niet de bedoeling.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda

Anne

• Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #59 Gepost op: 13 juli 2007, 12:56:09
Alleen? Bij ons ben je minimaal met twee EHV' ers of je nu ervaren bent of niet!
Groet Anne