Evenementen Hulpverlening : Minimum Leeftijd

Auteur Topic: Evenementen Hulpverlening : Minimum Leeftijd  (gelezen 22791 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #60 Gepost op: 13 juli 2007, 17:29:18
Dat hoort ook zo, maar het gebeurt nog wel eens dat een EHBOer alleen staat... een 16 jarige zou ik zeker niet alleen inzetten, dan liever afzeggen.
Arts  www.alphalog.nl

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #61 Gepost op: 15 juli 2007, 00:11:36
bij ons bepaald de vergunning afgegeven door de desbetreffende gemeente hoeveel EHBO'rs verplicht zijn en soms staat daar 1, heeft vaak met kosten te maken.
bij kleinere sport evenementen kan dat voldoende zijn, maar dan zijn er ook mensen van de sportverenigingen die mee kunnen assisteren, meestal gebeurt er ook helemaal niets.

zo kan het ook zijn dat de organisatie stelt dat 6 voldoende is voor een hele dag en maken wij er 12 van, 6 in de ochtend en 6 in de middag.

bij ons is de leeftijd ook 16jaar maar daar we altijd als koppel lopen is dan de 2e zeker ouder.
Nemo me impune lacessit

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #62 Gepost op: 15 juli 2007, 08:48:50
Als ik kijk naar de grote evenementen zoals Fields of Rock,Arrows,Lowlands.Daar verzorgt het rode kruis altijd de EHBO,en dan weet je zeker dat ze allemaal meerderjarig zijn.Heeft wel als voordeel dat je nog wel eens forumleden tegenkomt  ;D ;D

B.A.

• Forum gebruiker
  • EHV, Rode kruis afd. Nunpeet, GNK Noord-Oost Gld
Reactie #63 Gepost op: 16 juli 2007, 11:48:36
Als ik kijk naar de grote evenementen zoals Fields of Rock,Arrows,Lowlands.Daar verzorgt het rode kruis altijd de EHBO,en dan weet je zeker dat ze allemaal meerderjarig zijn.Heeft wel als voordeel dat je nog wel eens forumleden tegenkomt  ;D ;D

Dat is ook niet altijd waar. Een maat van mij heeft pas geleden via het rode kruis bij Arrows rock gestaan en is ook nog maar 16. Een voor lowlands heeft hij 2 nacht diensten gekregen. Dus het bovenstaande verhaaltje gaat neit altijd op.

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 16 juli 2007, 18:16:06
Dat is een hij, dat maakt zeker wel verschil, ik hoef dat niet te proberen ;)
*leegheid*

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 16 juli 2007, 22:01:04
Dat is ook niet altijd waar. Een maat van mij heeft pas geleden via het rode kruis bij Arrows rock gestaan en is ook nog maar 16. Een voor lowlands heeft hij 2 nacht diensten gekregen. Dus het bovenstaande verhaaltje gaat neit altijd op.

16 jaar en 's nachts werken...  ::) ::) Volgens mij mag dat niet helemaal...  ;)

B.A.

• Forum gebruiker
  • EHV, Rode kruis afd. Nunpeet, GNK Noord-Oost Gld
Reactie #66 Gepost op: 17 juli 2007, 11:30:45
16 jaar en 's nachts werken...  ::) ::) Volgens mij mag dat niet helemaal...  ;)

Nee dat hoor ik meerdere mensen al zeggen, maar toch heeft hij 2 nachtdiensten gehad.

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 17 juli 2007, 15:17:52
En toen kwam de ARBO (?) langs en had het RK een boete ;)
*leegheid*

timo

• Forum gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 5 augustus 2007, 10:55:28
Dan had ik dus in januarie snachts ook niet  bij doe opvang en verzorgings inzet mogen zijn? Nou ik ben er toch geweest en het is nagekeken of het mag en het mag, en als het niet mag dan heeft het hoofdkantoor in den haag een foutje gemaakt en ons de verkeerde papieren opgestuurd.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #69 Gepost op: 5 augustus 2007, 14:22:30
Timo,

De arbo wet verbiedt nachtdiensten voor minderjarigen.
Daarnaast is dienst draaien in een opvangcentrum emotiioneel belastend en dat zou een tweede reden kunnen zijn om dat niet door minderjarigen te laten doen.
Tenslotte is er iemand (mede)aansprakelijk voor jouw handelen, omdat je als minderjarig bent, en het is nog maar de vraag dat over dat aspect is nagedacht..

Maarten