ME Foto's Legaal?

Auteur Topic: ME Foto's Legaal?  (gelezen 4095 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ferrari_F50

  • Gast
Gepost op: 24 april 2006, 17:15:00
Ik had zo even de vraag of het legaal is foto's te maken van de ME en deze op internet te plaatsen, de kentekens worden uiteraard afgeschermd en de mensen worden verwazigd  ;) Maar ik heb ooit eens gehoord dat dat niet mag, wie oh wie kan mij hierover meer vertellen.




Michelle1983

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 25 april 2006, 11:25:49
Voorzover ik weet is er niets wat je tegenhoudt om foto's van de ME op Internet te plaatsen mits je de mensen onherkenbaar maakt. Maar dat geldt in principe voor iedereen waarvan je zonder toestemming een foto maakt. Kentekens plaatsen kan, maar eventuele betrokkenen kunnen dan bij je komen klagen ;)


reddingssite

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 25 april 2006, 11:34:37
In principe mag er veel.. maar wat jij noemt geldt voornamelijk voor het at (arrestatieteam). Die willen liever niet op t web/ in de krant etc.. en dat is logisch want ze hebben vaak te maken met mensen die niet echt zitten te wachten op hun komst ;).. Maar als je alles netjes onzichtbaar maakt is er meestal niet veel op tegen.


MICK

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 april 2006, 12:06:13
waar je wel bij ME inzetten op moet letten is de geweldspiraal. Als de ME een charge uitvoert kijken ze niet wie ze voor zich hebben. ER is dan al vaak zat gewaarschuwd dat je "op moet rotten". Verder zijn er geen beperkingen zo lang je je maar op de oppenbare weg begeeft en de aanwijzingen van de politie (lees ME) opvoligd.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #4 Gepost op: 25 april 2006, 13:54:31
Waar staat dat, dat je kentekens niet bekend mag maken?  ::)
greetz,  Enrique


Michelle1983

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 25 april 2006, 17:56:40
Waar staat dat, dat je kentekens niet bekend mag maken?  ::)

Had 'm al aangepast, foutje ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 25 april 2006, 18:41:13
Hoe zit het eigenlijk met het maken van foto's bij een ME-optreden? Kan je daarvoor worden aangehouden?
Mijn idee is dat het gewoon de openbare weg is, dus dat je mag fotograferen. Ik heb alleen geen idee of er een APV van kracht kan zijn die dat verbiedt.

Ik heb namelijk gehoord dat supporters van de een of andere voetbalclub zijn aangehouden omdat ze foto's maakten van ME'ers. Ik dacht eigenlijk dat je fe foto's wel mag maken, maar niet met herkenbare gezichten mag publiceren ivm. privacy.

Hoe zit dat?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


N9213Q

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 25 april 2006, 18:50:04
Gebruik je verstand

en denk na voor je iets op het internet zet en daardoor wellicht  een boel narigheid overhoop haalt. Maak mooie foto's op de plekken waar het kan.
"Linke" foto's houdt je voor jezelf en geef je tevens aan de mensen die erop staan.


13Q.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 25 april 2006, 20:13:35
Gebruik je verstand

en denk na voor je iets op het internet zet en daardoor wellicht  een boel narigheid overhoop haalt. Maak mooie foto's op de plekken waar het kan.
"Linke" foto's houdt je voor jezelf en geef je tevens aan de mensen die erop staan.


13Q.

Ik heb zelf geen foto's in de betreffende categorie, maar bedankt voor het advies ;)
Het gaat mij ook eigenlijk altijd om de voertuigen en als daar een koppie op te zien is, maak ik het gezicht onherkenbaar.

Voorbeeld:
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #9 Gepost op: 25 april 2006, 21:10:33
Dit zijn ook jongens die liever onbekend blijven..In principe is er niks aan de hand als je foto's van de me maakt, mits je maar gehoor geeft aan hun wensen  ;) anders kan je ook mee in 1 van de 12 bussen  ;D ;D