Mooiste dienstauto?

Auteur Topic: Mooiste dienstauto?  (gelezen 20377 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #100 Gepost op: 4 mei 2007, 21:19:44
of een demo auto?
Politie Aspirant niveau 4


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #101 Gepost op: 5 mei 2007, 14:13:47
Als ik het kenteken zo zie dan moet ik concluderen dat het geen "Behörde Kennzeichen" is, oftwel een ambtskenteken. Voertuigen van de meeste hulpdiensten hebben namelijk zo'n kenteken. Dit houdt in dat het kenteken bestaat uit de letters van de Kreis en dan 3 of 4 cijfers. De Feuerwehr en Rettungsdienst hebben overigens meestal cijfers uit de volgende groep in het kenteken: 200–299, 2000–2999, 20000–29999, 300–399, 600–699, 6000–6999, 60000–69999

In dit geval staan er de letters FW tussen waardoor ik de indruk krijg dat het een kenteken van een burger of een commerciële instelling is. Mogelijk dat dit de persoonlijke auto van de Stadbrandmeister of de Kreisbrandmeister is??

De zgn "Behörden Kennzeichen" worden grotendeels afgeschaft. Alleen Polizei, Bundespolizei, Bundeswehr en THW blijven deze "Behörden Kennzeichen" voeren. Plaatselijke diensten, zoals gemeentewerken en brandweer, krijgen een normaal kenteken. Dit is sinds het begin van dit jaar ingegaan. De voertuigen hoeven geen nieuw kenteken te krijgen, maar er worden geen nieuwe meer uitgegeven. Ons nieuweste,gebruikte, voertuig heeft ook een normaal kenteken met groene letters en cijfers. Als ik het goed heb hoeft hiervoor geen "KFZ-Steuer" (Wegenbelasting) betaalt te worden. Maar ik zal nog wel eens navragen wat deze "groene" kentekens precies betekenen.

Aaldert


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #102 Gepost op: 5 mei 2007, 15:31:52
Dank voor de aanvulling Feuerteufel. Ik kwam toevallig op een site dezelfde info tegen (dat de ambtelijke kentekens worden afgeschaft). In dit geval kan het dan toch een voertuig van de brandweer of politie zijn.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #103 Gepost op: 6 mei 2007, 10:29:27
De zgn "Behörden Kennzeichen" worden grotendeels afgeschaft. Alleen Polizei, Bundespolizei, Bundeswehr en THW blijven deze "Behörden Kennzeichen" voeren. Plaatselijke diensten, zoals gemeentewerken en brandweer, krijgen een normaal kenteken. Dit is sinds het begin van dit jaar ingegaan. De voertuigen hoeven geen nieuw kenteken te krijgen, maar er worden geen nieuwe meer uitgegeven. Ons nieuweste,gebruikte, voertuig heeft ook een normaal kenteken met groene letters en cijfers. Als ik het goed heb hoeft hiervoor geen "KFZ-Steuer" (Wegenbelasting) betaalt te worden. Maar ik zal nog wel eens navragen wat deze "groene" kentekens precies betekenen.

Aaldert

En de ZOLL, BAG en Feldjager bijvoorbeeld ook niet?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #104 Gepost op: 6 mei 2007, 14:23:06
BAG heeft altijd een kenteken uit Keulen, de Zoll heeft gewoon een kenteken van een plaats in de buurt, de Feldjager weet ik niet.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #105 Gepost op: 6 mei 2007, 14:48:16
En de ZOLL, BAG en Feldjager bijvoorbeeld ook niet?

BAG is een Bundesbehörde, deel van de Politie?, en zal dus een zgn. "Behördenkennzeichen" blijven krijgen. Ook de Zoll = Douane is een Bundesbehörde.

Feldjager zijn een onderdeel van de Bundeswehr en zullen een Y- kenteken blijven behouden.

THW, N-RW (NordRheinWestfalen), X (Nato), BP (Bundespolizei) en Y (Bundeswehr) blijven in iedergeval. Of elk Bundesland, zoals NRW reeds heeft, een eigen kenteken voor hun Polizeidienst krijgt weet ik niet. Hierover heb ik nog geen sluitende informatie gekregen. Kan voor enkele Bundesländer ook moeilijk worden. bv voor Bremen, Berlijn en Hamburg. Zodra ik wat meer informatie heb zal ik dat leten weten.

Aaldert


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #106 Gepost op: 6 mei 2007, 15:17:03
Ik vind dit ook wel een mooie dienst auto! Is van de OVD van aalsmeer!



fire dept vincent

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 6 mei 2007, 19:32:46
prachtplaat   &  voertuig


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #108 Gepost op: 18 mei 2007, 13:44:53
Dienstauto GGD Amsterdam op de parkeerplaats van het Autotron, best apart voertuig, heb ik nog nooit eerder gezien. ;)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #109 Gepost op: 18 mei 2007, 14:25:28
Dienstauto GGD Amsterdam op de parkeerplaats van het Autotron, best apart voertuig, heb ik nog nooit eerder gezien. ;)


Hey kijk, mijn auto staat ook op jouw foto  :P (een heel klein stukje dan  :P)

Dit voertuig rijd inderdaad in Amsterdam, ze hebben ook een VW Golf station in dezelfde kleurstellingen! Erg mooi  :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !