17 juni 112-dag in Ommen (Overijssel, regio IJssel-Vecht)

Auteur Topic: 17 juni 112-dag in Ommen (Overijssel, regio IJssel-Vecht)  (gelezen 4418 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arnoud

• Gast
Op 17 juni 2006 wordt er in Ommen een 112-dag gehouden.

Meer info hierover is te vinden op http://www.brandweerommen.nl

Alwin

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #1 Gepost op: 25 april 2006, 18:50:18
Als alles mee zit ben ik van de partij..

DDJ

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 26 april 2006, 21:11:19
Mischien kom ik ook nog een kijkje nemen

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 29 april 2006, 11:21:18
Ik kom waarschijnlijk ook :)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Susannah

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 30 april 2006, 14:55:34
Ik kom zeker hierheen.
Eindelijk eens een evenement dat niet zo ver weg is :P

Wie komen er nog meer? :)

Susannah

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2006, 13:15:42
Inmiddels is het programma bekend wat er ongeveer te zien zal zijn. :)
Op de site van brandweer Ommen staat het volgende:

Realistische demonstraties tijdens 112-dag
Hulpverleningsorganisaties laten zien wat ze allemaal doen op de 112-dag. De 112-dag wordt gehouden op zaterdag 17 juni van 10.00 tot 16.00 uur bij de brandweerkazerne, Haven-Noord in Ommen. Vele hulpverleningsinstanties hebben toegezegd demonstraties te geven van en informatie te verstrekken over hun werk. Het programma ‘Blik op de Weg’ is die dag ook aanwezig met de truck, videoauto en ‘praatpaal’. Het belooft een speciaal, boeiend en grootschalig evenement te worden.

De politie, ambulancedienst en brandweer zijn aanwezig en geven demonstraties. Maar ook de traumahelikopter uit Groningen en de reddingshondenbrigade laten zien wat zij doen. De 112-dag wordt georganiseerd door de brandweer, politie en de Regionale Ambulance Voorziening IJssel/Vecht.

Door een 112-dag te organiseren krijgen bezoekers een goede indruk wat er allemaal komt kijken als er een melding binnenkomt bij de 112-centrale. Het beste is natuurlijk een ongeluk te voorkomen, daarom wordt ook aandacht besteed aan preventie. Bezoekers kunnen tijdens deze dag op een veilige manier ervaren hoe het is om door een ruimte te lopen die volledig gevuld is met rook.

Op zoek naar vrijwilligers brandweer en politie
De brandweer van Ommen bestaat voornamelijk uit vrijwilligers die zich inzetten bij brandbestrijding en hulpverlening bij ongelukken. Nieuwe vrijwilligers zijn van harte welkom. Belangstellenden kunnen zich aanmelden tijdens de 112-dag. Door demonstraties en bezoekers te laten zien wat de brandweer doet, hoopt het korps op de aanmelding van nieuwe vrijwilligers. Een aantal weken voor de 112-dag bezorgt de brandweer een brief bij diegenen die als vrijwilligers in aanmerking kunnen komen.
Mogelijk minder bekend is dat ook bij de politie vrijwilligers werken. Zij worden ingezet ter ondersteuning van het reguliere politiewerk, maar ook bij bijzondere activiteiten zoals evenementen, alcohol- en verkeerscontroles. Tevens kunnen ze worden ingezet voor baliewerkzaamheden aan het politiebureau of om arrestanten in te sluiten als arrestantenbewaarder. Het is een boeiende tijdsbesteding die wordt voorafgegaan door een pittige opleiding. Informatie over het werk, de opleiding en de gelegenheid om zich aan te melden, het is allemaal mogelijk tijdens de 112-dag.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2006, 13:17:01
Klinkt goed. Beetje jammer dat het weer dubbel ingepland is.  :-\

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2006, 15:08:20
Collega Rick en ik zullen er ook zijn...
greetz,  Enrique

Susannah

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2006, 23:18:56
Collega Rick en ik zullen er ook zijn...

Gezellig,wie weet kom ik jullie wel tegen :)

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2006, 08:04:23
Moet je wel goed kijken, want we zijn in burger  ;)
greetz,  Enrique