0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.
Er zijn genoeg korpsen die met een hv-2 rijden voor liftopsluitingen en dieren te water, dus een dubbele cabine is een uitkomst voor zulke meldingen,en zoals ik al zei; zeker op oefenavonden is het erg makkelijk
OPERATIONELE UITGANGSPUNTEN VOOR HET OPTREDEN VAN EEN HV-1 en HV-2.1. ALGEMEEN- Het basisniveau van de bepakking van een HV-1 en een HV-2 is gelijk. Een HV-1 heeftdezelfde bepakking als een HV-2, aangevuld met extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald. Het verschil tussen een HV-1 en HV-2 wordt tevens bepaald door de extra voorzieningen van een HV-1.Er is uitsluitend sprake van een HV-1 als deze voorzien is van in ieder geval de combinatie van zowel: 4 wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator. Een HV-1 kan eventueel van een autolaadkraan zijn voorzien. - Een HV wordt ingezet ter ondersteuning van een TS. De materialen worden in principe bediend door de bemensing van een TS. In spoedeisende gevallen treed een HV niet zelfstandig op.- De standaard bemensing van een HV bestaat uit 2 personen.
Dit bedoel je?
En wat nu bij een 2e alarmering voor een binnenbrand?Maar opnieuw laten piepen voor een 2e blusploeg,terwijl je al een blusploeg op straat hebt...onee,die zijn met de HV onderweg.Moet je wel nog mensen voorhanden hebben
Dan ziet de centralist dat het korps al is ingezet en zal het gms de volgende TS alarmeren. Dat zal geen probleem zijn, korpsen die een HV-2 of iets anders hebben staan, hebben daar ook rekening mee gehouden met het aantal brandwachten, dus als het goed is geregeld moet dat geen probleem zijn, en zal de TAS heus wel gaan rijden. En anders komen de buren dat vuurtje uitpissen
Lees het bericht maar eens van Firefly,dan zul je zien dat het basisprincipe nog steeds gericht is op een bemanning van 2 personen op een HV.En dat die manschappencabines flauwekul zijn,en meer een bedenksel van de korpsen zelf zijn
Onze HV is ook met manschappen cabine en opereet ook zelfstandig. En dat bevalt zeer goed
Toevallig hebben zwij altijd zo'n voertuig gehad, die beviel zo goed, dat we de nieuwe ook weer met dubbele cabine hebben, het is gewoon heel fijn om zo'n voertuig te hebben