Nieuwe HV-1 voor brandweer Smallingerland.

Auteur Topic: Nieuwe HV-1 voor brandweer Smallingerland.  (gelezen 17225 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 30 april 2006, 16:40:33
Er zijn genoeg korpsen die met een hv-2 rijden voor liftopsluitingen en dieren te water, dus een dubbele cabine is een uitkomst voor zulke meldingen,en zoals ik al zei;  zeker op oefenavonden is het erg makkelijk  ;)
En wat nu bij een 2e alarmering voor een binnenbrand?
Maar opnieuw laten piepen voor een 2e blusploeg,terwijl je al een blusploeg op straat hebt...onee,die zijn met de HV onderweg.Moet je wel nog mensen voorhanden hebben  :-\


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #21 Gepost op: 30 april 2006, 16:40:56
Citaat
OPERATIONELE UITGANGSPUNTEN VOOR HET OPTREDEN VAN EEN HV-1 en HV-2.

1.  ALGEMEEN

-    Het basisniveau van de bepakking van een HV-1 en een HV-2 is gelijk. Een HV-1 heeft

dezelfde bepakking als een HV-2, aangevuld met extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald. Het verschil tussen een HV-1 en HV-2 wordt tevens bepaald door de extra voorzieningen van een HV-1.
Er is uitsluitend sprake van een HV-1 als deze voorzien is van in ieder geval de combinatie van zowel: 4 wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator.  

Een HV-1 kan eventueel van een autolaadkraan zijn voorzien.  

-        Een HV wordt ingezet ter ondersteuning van een TS. De materialen worden in principe

     bediend door de bemensing van een TS. In spoedeisende gevallen treed een HV niet zelfstandig op.

-    De standaard bemensing van een HV bestaat uit 2 personen.

Dit bedoel je?  :-\ ::)
Brandwacht 1e klas + WVD


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 30 april 2006, 16:44:11
Dit bedoel je?  :-\ ::)
Tja,dat verhaal lees ik ook op de verwervingssite  ::) ::) ::)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #23 Gepost op: 30 april 2006, 16:44:46
En wat nu bij een 2e alarmering voor een binnenbrand?
Maar opnieuw laten piepen voor een 2e blusploeg,terwijl je al een blusploeg op straat hebt...onee,die zijn met de HV onderweg.Moet je wel nog mensen voorhanden hebben  :-\
Dan ziet de centralist dat het korps al is ingezet en zal het gms de volgende TS alarmeren. Dat zal geen probleem zijn, korpsen die een HV-2 of iets anders hebben staan, hebben daar ook rekening mee gehouden met het aantal brandwachten, dus als het goed is geregeld moet dat geen probleem zijn, en zal de TAS heus wel gaan rijden. En anders komen de buren dat vuurtje uitpissen  ;) :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 30 april 2006, 16:47:07
Dan ziet de centralist dat het korps al is ingezet en zal het gms de volgende TS alarmeren. Dat zal geen probleem zijn, korpsen die een HV-2 of iets anders hebben staan, hebben daar ook rekening mee gehouden met het aantal brandwachten, dus als het goed is geregeld moet dat geen probleem zijn, en zal de TAS heus wel gaan rijden. En anders komen de buren dat vuurtje uitpissen  ;) :)
Lees het bericht maar eens van Firefly,dan zul je zien dat het basisprincipe nog steeds gericht is op een bemanning van 2 personen op een HV.En dat die manschappencabines flauwekul zijn,en meer een bedenksel van de korpsen zelf zijn


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #25 Gepost op: 30 april 2006, 16:50:33
Lees het bericht maar eens van Firefly,dan zul je zien dat het basisprincipe nog steeds gericht is op een bemanning van 2 personen op een HV.En dat die manschappencabines flauwekul zijn,en meer een bedenksel van de korpsen zelf zijn
Toevallig hebben zwij altijd zo'n voertuig gehad, die beviel zo goed, dat we de nieuwe ook weer met dubbele cabine hebben, het is gewoon heel fijn om zo'n voertuig te hebben  ;) :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #26 Gepost op: 30 april 2006, 17:25:49
Citaat
OPERATIONELE UITGANGSPUNTEN VOOR HET OPTREDEN VAN EEN HV-1 en HV-2.

1.  ALGEMEEN

-    Het basisniveau van de bepakking van een HV-1 en een HV-2 is gelijk. Een HV-1 heeft

dezelfde bepakking als een HV-2, aangevuld met extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald. Het verschil tussen een HV-1 en HV-2 wordt tevens bepaald door de extra voorzieningen van een HV-1.
Er is uitsluitend sprake van een HV-1 als deze voorzien is van in ieder geval de combinatie van zowel: 4 wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator. 

Een HV-1 kan eventueel van een autolaadkraan zijn voorzien. 

-        Een HV wordt ingezet ter ondersteuning van een TS. De materialen worden in principe

     bediend door de bemensing van een TS. In spoedeisende gevallen treed een HV niet zelfstandig op.

-    De standaard bemensing van een HV bestaat uit 2 personen.

lees de dikke tekst even

dus bij niet spoed eisende gevallen ( lift opsluiting etc ) wel


ajax

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 30 april 2006, 18:44:22
Onze HV is ook met manschappen cabine en opereet ook zelfstandig. En dat bevalt zeer goed


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #28 Gepost op: 30 april 2006, 18:46:48
Onze HV is ook met manschappen cabine en opereet ook zelfstandig. En dat bevalt zeer goed
dus een vrouwelijke chirurg ;D


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #29 Gepost op: 30 april 2006, 20:40:35
Toevallig hebben zwij altijd zo'n voertuig gehad, die beviel zo goed, dat we de nieuwe ook weer met dubbele cabine hebben, het is gewoon heel fijn om zo'n voertuig te hebben  ;) :)

Onvoorstelbaar wat een onzin mannen! Alles is gebaseerd op bepaalde voertuigen, laten we nou is standaard proberen te worden in Nederland.