Ja hoera de regiobrandweer komt er aan. net als de prachtige geregelde ambulancediensten, onze altijd aanwezige politie. nee niet meer terug kijken naar het verleden en gewoon door drukken en we zien wel waar het schip strand en dan geven gewoon de schuld aan de onwillige vrijwilligers. nee dit word topie. die Remkes is een kei, die lukt dat wel. minder hogere officieren, minder kosten, en waarom ook niet een model brandweerwagen. Rosenbauer heeft ooit zo iets ontworpen. dus invoeren net als de JSF van de luchtmacht. word fantasties. waarom niet al die kleine kazernes sluiten en dan daarvoor een grote kazerne neer zetten voor een aantal plaatsen tegelijk. nog minder kosten. en alle vrijwilligers verplicht laten opkomen en doen ze dat niet er uit. zonder pardoon. zo moet je ze aanpakken.
nou als dit het verhaal zal zijn wat enkele voor ogen hebben, dan ben ik bang dat een hoop brandweerlui hun helm aan de wilgen zullen hangen. en een daarvan zal de mijne zijn. ik zie deze ontwikkeling met lede ogen aan. ik zien niet in wat hier beter aan is, minder materieel, minder mensen, minder korpsen en wat al niet meer wat men nog van plan is. nee moeten er eerst weer doden vallen voordat de ogen weer open gaan en men weer kijk naar de lessen uit het verleden. iets wat men nu dus niet doet met deze ontwikkelingen. dat is hoe ik er op dit moment over denkt.