geplaatst door: Jos Kaldenhoven geplaatst op: 17 Augustus 2003, 09:49:30
Kun je aangeven waarom het gebruik van portofoons niet handig is in een kantooromgeving?! Kan me daar niets bij voorstellen.
Beste Jos,
Portofoons en computers willen nog wel eens storen.
Mensen zijn telefonisch in gesprek, horen iets over de porto maar net niet precies wat er aan de hand is.
De porto staat op het bureau, omdat het niet fijn is om aan je riem te hebben hangen als je in een bureaustoel zit.
Mensen die even weg zijn van hun werkplek en de portofoon vergeten (kleine pieper is makkelijker meenemen aan broekriem.)
Dames met mantelpakjes, met een grote portofoon, of een kleine pieper die in een jaszakje past.
Mensen die in een vergadering zitten, moeten naar een spreker luisteren, en naar de porto (die kan behoorlijk storen tijdens een vergadering)
Een beetje het brandweer idee.
Alarmering = pieper, communicatie = portofoon.
Nu ik dit zit te typen denk ik dat er een kleine miscommunicatie is ontstaan.
Wij gebruiken wel portofoons tijdens incidenten voor de communicatie. Want ook daar zijn ze handig op kantoor.
Maar dit topic ging over de alarmering, en daar is een porto niet handig voor in een kantoor omgeving. Daarvoor hebben we de piepers.
Ik hoop dat de bezwareb duuidelijk zijn, want het is wel iets waar we over nagedacht hebben.
groeten,
Martin