Jeugd EHBO

Auteur Topic: Jeugd EHBO  (gelezen 3320 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Gepost op: 1 mei 2006, 09:26:22
Mijn dochter heeft op school haar jeugd-ehbo diploma gehaald.
Zijn er voor haar ook mogelijkheden om naar herhalingslessen te gaan of hoe zit dat?




Kanarie

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2006, 13:25:54
Toen ik destijds aangaf dat ik EHBO zo leuk vond dat ik wel verder wilde, werd mij aangeraden om een vereniging te zoeken die jeugd-EHBO-B gaf.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2006, 18:05:59
Mijn dochter heeft op school haar jeugd-ehbo diploma gehaald.
Zijn er voor haar ook mogelijkheden om naar herhalingslessen te gaan of hoe zit dat?

Allereerst ben ik blij dat ze bij haar op school het belang van deze opleiding inzien.

Er zijn wel mogelijkheden, maar dan moet je op zoek naar EHBO verenigingen of Rode Kruis afdelingen die een jeugd EHBO groep hebben.
Je zou het Rode Kruis in den Haag, de landelijke EHBO organisaties oen/of de plaatselijke EHBO verenigingen met deze vraag te benaderen.

Op het EHBO forum komen ook mensen die in het jeugd EHBO wereldje actief zijn en misschien kunnen die je verder helpen.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #3 Gepost op: 8 mei 2006, 20:16:40
Bij ons in het dorp wordt ook op de scholen jeugd ehbo gegeven. Maar helaas is de ervaring dat het niet haalbaar is om herhalingslessen te geven. Aangezien de animo erg laag is. Per jaar zal er hooguit 1 of 2 leerlingen aangeven dat zij verder willen met de ehbo.
Wel kunnen zij proberen zoals hier al eerder aangegeven staat, een jeugd ehbo B te gaan doen. Maar ook dit zal niet in iedere woonplaats of ehbo vereniging het geval zijn. Dus informeren bij een ehbo ver. of rode kruis afd. lijkt mij dan ook raadzaam.
Daarna kunnen zij als zij 16 jaar geworden zijn, de gewone ehbo opleiding gaan doen.