ambulancechauffeur

Auteur Topic: ambulancechauffeur  (gelezen 3326 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ambuboy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Gepost op: 1 mei 2006, 15:31:38
hallo beste mensen,

ik wil ontzettend graag ambulancechauffeur worden (ik val maar meteen met de deur in huis). Op dit moment ben ik in het 3e jaar van de verpleegkundige opleiding bezig op MBO niveau 4. Ik wilde eerst dolgraag ambulanceverpleegkundige worden, maar door mijn laatste stage in het ziekenhuis ben ik daar vanaf gestapt, want de handelingen liggen mij niet (infuzen enzo).

ik ben toen nog eens goed gaan nadenken wat ik wilde gaan doen, en tog kwam er weer de ambulance uit, maar nu als chauffeur. Ik heb inmiddels nu ruim een jaar mn rijbewijs, dus als ik klaar ben met mijn huidige opleiding heb ik hem 2 jaar. Ik ben nu 19 maar in januari wordt ik 20. ik heb nog geen schade gereden in de tijd dat ik mn rijbewijs heb.

wat ik wil vragen aan jullie is:
- zijn er regels, waaraan je minstens moet voldoen om chauffeur te worden
- welke leeftijdsgrens om te beginnen, e.d

welke tips kunnen jullie me geven voor de toekomst om toch bij de ambulance terecht te kunnen komen

groeten

Ronald


AMBUBOY


miv

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2006, 17:33:17
al je vraggen zijn al eens beantwoord in dit forum. zoek functie:P:P Onthoud wel, de vacatures voor chauffeur liggen niet voor het oprapen, iedereen wil wel chauffeur worden. verpleegkundige wel sneller baan.hehe


pesje2

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2006, 21:09:28
Ik heb het ook hier ooit eens gevraagd.

Áls ik het goed begrijp dan maak je als een 20 jarige niet snel een kans.
Ze zoeken iemand die jaren rij ervaring hebben (chauffeurs?) en iets oudere mensen omdat je toch wel niet de leukste dingen tegen komt.

Maar niet geschoten is altijd mis...

Gr. Niels

P.s. (ik ben nu 15 1/2 en zit met het zelfde probleem, doe volgende jaar TL examen en hoop door te kunnen met de HAVO,
Maar ik wil liever chauffeur worden dan vpk, Sommige verklaren mij voor gek dat ik met HAVO ambulancechauffeur wil worden.
Dan moet ik maar vpk worden zeggen ze, omdat het meer verdient. Ik ga voor het leukere baantje en iets minder verdienen dan een minder leuk baantej en meer verdienen.
Maarja, ben nog 15 dus ik kan niet echt zeggen dat vpk een niet leuk baantje is. Tenminste dat lijkt me minder leuker dan chauffeur. Het blijft tot nu toe voor mij een jongensdroom.)