Van hulpverlener naar slachtoffer - Netwerk 02-05-2006

Auteur Topic: Van hulpverlener naar slachtoffer - Netwerk 02-05-2006  (gelezen 3138 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Florian van Hunnik

• Gast
Over enkele minuten in Netwerk op Nederland 1: van hulpverlener naar slachtoffer. Een reportage over agressie in de zorg.

Voor meer informatie zie: www.netwerk.tv

Bart S

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2006, 20:31:46
Over enkele minuten in Netwerk op Nederland 1: van hulpverlener naar slachtoffer.

Voor meer informatie zie: www.netwerk.tv

Ter verduidelijking: het gaat over agressie naar de hulpverleners toe, zoals van het weekend met die ambulance.... :(

7194

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2006, 20:45:02
60%... pffff  :-X

Karim

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2006, 20:51:46
En voor degene die dit nu pas lezen en toch de hele uitzending willen zien (zoals ondergetekende), de herhaling is straks om 01:50 uur  ;)

Florian van Hunnik

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2006, 21:35:51
En voor degene die dit nu pas lezen en toch de hele uitzending willen zien (zoals ondergetekende), de herhaling is straks om 01:50 uur  ;)

En vanaf morgen via de website van Netwerk ook terug te zien.

Bart S

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2006, 22:22:32
Ik heb het digitaal opgenomen met Media Center. De file is 'slechts' 814 Mb groot, dus mailen of online zetten kunnen jullie voorlopig wel even vergeten ;D

Iemand een idee hoe ik een DVR-MS file ombouw naar iets gangbaarders, wat ook nog online valt te zetten? Windows Movie Maker is geen optie, evenals DVR to WMV....

Karim

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2006, 00:32:55
Ik heb het digitaal opgenomen met Media Center. De file is 'slechts' 814 Mb groot, dus mailen of online zetten kunnen jullie voorlopig wel even vergeten ;D

Dan verdeel je 't toch gewoon over 'n aantal diskette's  ;)

Karim

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2006, 02:17:27
Damn, ben toch wel even geschrokken van die getallen en voorbeelden (vooral die vuurwapen incidenten) die net genoemd werden.  :o  >:(

60 % van de ambulance medewerkers heeft dit jaar al minstens 1 keer te maken gehad met geweld.

Ik wist dat 't regelmatig voorkomt, en heb zelf ook een paar vervelende situatie's meegemaakt maar dat dat percentage zo hoog ligt.

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #8 Gepost op: 3 mei 2006, 02:42:18
heb de uitzending gezien en voel heel erg mee met hen.ben nu 9 jaar taxichauffeur en denk dat wat deze hulpverleners vertellen nog slechts kinderspel is vergeleken wat wij dag in dag uit mee maken.en op hulp van de politie hoeven wij meestal niet te rekenen de cafes waar wij komen durven ze vaak nog niet eens binnen laat staan de betreffende personen aanspreken of aanhouden.en daar word geen uitzending van netwerk aan besteed.

Karim

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 3 mei 2006, 03:04:13
ben nu 9 jaar taxichauffeur en denk dat wat deze hulpverleners vertellen nog slechts kinderspel is vergeleken wat wij dag in dag uit mee maken....en daar word geen uitzending van netwerk aan besteed.

Bedreigd met vuurwerpens enzo is "slechts kinderspel" ,dus dan mag ik concluderen dat jullie elke dag beschoten worden met bazooka's ofzo....  ::)

En daarnaast kom je in zo'n veel beroepen agressie en geweld tegen, niet alleen tegen taxichauffeurs, maar ook tegen barpersoneel, docenten, badmeesters enz enz.. Dan zou je voor al die beroepen wel 'n aparte uitzending kunnen gaan maken.

Het verschil is wel dat die agressie tegen ons vaak opgewekt wordt door emotionele/traumatische gebeurtenissen en 'n gevoel van onmacht (niet dat ik het hier mee goed wil praten ofzo, absoluut niet) en dat wij er juist zijn om hulp verlenen, niet om even later zelf het slachtoffer te zijn.

En als je 'n taxichauffeur een klap geeft en z'n autosleutels afpakt is dat heel vervelend, maar gebeurd dat in onze sector (zoals afgelopen weekende in Doetichem) dan kan dat levens kosten.