'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)

Auteur Topic: 'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)  (gelezen 38280 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #130 Gepost op: 12 mei 2006, 13:09:14
Er is hier al een keer een (vergelijkbaar) topic over geweest en daar kwam dit in naar voren:

Misschien is het dus wel mogelijk om wildgroei van hesjes / jassen met "brandweer fotograaf" te bannen. Die personen doen zich immers voor als zijnde brandweerpersoneel, terwijl ze dat niet zijn. Op je auto zet je ook geen "brandweer" als het geen brandweerauto is.
Alleen gaat het verhaal hierboven over de politie ;) als ik net doe alsof ik brandweer ben en ik ga heel stoer rondkijken in een pand, en zeuren over een paraplubak die voor de nooduitgang staat, zal dat minder snel bestraft worden dan dat ikin een politieuniform boetes ga uitdelen aan buitenlanders en ze meteen laat betalen ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #131 Gepost op: 12 mei 2006, 14:31:09
Alleen gaat het verhaal hierboven over de politie ;)

Joh :) :P

Vandaar ook dat laatste zinnetje in het stuk van Kimmerly: "Hij iwst mij echter niet te vertellen hoe het zat met regelgeving voor Brandweer en ambu personeel misschien weet iemand anders dat."

Ik zeg niet dat het mogelijk is, ik zeg dat het mogelijk zou kunnen zijn, gebaseerd op dat stukje van Kimmerly.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


firemanmies

  • Gast
Reactie #132 Gepost op: 12 mei 2006, 14:57:33
Dus... al loop je bij een uitruk in een een shirt met brandweer erop kan je daar voor aangehouden worden :-\ of zie ik dat verkeerd

 ::)


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #133 Gepost op: 12 mei 2006, 15:03:55

deze hesjes worden met het verhaal hierboven bedoeld. Je moet wel héél erg euhhhh, niet slim zijn om iemand die met een t-shirtje waar toevallig een brandweerlogo op staat aan te zien voor brandweerpersoneel. Ik geloof dat iedereen wel een onderscheid kan maken tussen een bluspak en een nylon t-shirtje.


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #134 Gepost op: 12 mei 2006, 15:26:10
Dus... al loop je bij een uitruk in een een shirt met brandweer erop kan je daar voor aangehouden worden :-\ of zie ik dat verkeerd

 ::)

Daar kan je niet mee aangehouden worden, maar het dragen van een shirt met brandweer er op geeft geen recht om je binnen afzettingen te begeven. In die context moet je het zien.

Gr
Erik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #135 Gepost op: 12 mei 2006, 15:27:45
deze hesjes worden met het verhaal hierboven bedoeld. Je moet wel héél erg euhhhh, niet slim zijn om iemand die met een t-shirtje waar toevallig een brandweerlogo op staat aan te zien voor brandweerpersoneel. Ik geloof dat iedereen wel een onderscheid kan maken tussen een bluspak en een nylon t-shirtje.

Ja, maar een hesje zoals je dat toont is weer een heel ander verhaal dan een t-shirt met een brandweerlogo...

Gr
Erik


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #136 Gepost op: 12 mei 2006, 15:49:49
Dus... al loop je bij een uitruk in een een shirt met brandweer erop kan je daar voor aangehouden worden :-\ of zie ik dat verkeerd

 ::)

Lijkt me sterk, maar anderzijds waarom moet je met een t-shirt met brandweer erop bij een brand gaan staan kijken. Dat geeft alleen maar vreemde verhalen naar omstanders en derden. Hun gaan er namelijk wel van uit dat jij bij de brandweer werkt. En ieder woord wat jij zegd word aangezien als een uitspraak van de brandweer.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #137 Gepost op: 12 mei 2006, 15:55:44
Dus... al loop je bij een uitruk in een een shirt met brandweer erop kan je daar voor aangehouden worden :-\ of zie ik dat verkeerd

 ::)

het woord brandweer is niet beschermd.  Als jij het op je voorhoofd laat tatoeëren is dat jouw goed recht  :D

Het word natuurlijk een ander verhaal als jij je in naam van de brandweer toegang verschaft  tot een incident en daar wat gaat kijken of foto's maken. Je maakt dan misbruik van de naam brandweer en das een heel ander verhaal.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #138 Gepost op: 12 mei 2006, 15:58:50
het woord brandweer is niet beschermd.  Als jij het op je voorhoofd laat tatoeëren is dat jouw goed recht  :D

Het word natuurlijk een ander verhaal als jij je in naam van de brandweer toegang verschaft  tot een incident en daar wat gaat kijken of foto's maken. Je maakt dan misbruik van de naam brandweer en das een heel ander verhaal.

Jup dan geef je je uit als zijnde fotograaf van de Brandweer, een geef je he uit voor iemand die je niet bent  ::) :P


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #139 Gepost op: 12 mei 2006, 16:49:48
Lijkt me sterk, maar anderzijds waarom moet je met een t-shirt met brandweer erop bij een brand gaan staan kijken. Dat geeft alleen maar vreemde verhalen naar omstanders en derden. Hun gaan er namelijk wel van uit dat jij bij de brandweer werkt. En ieder woord wat jij zegd word aangezien als een uitspraak van de brandweer.

Als ik met een t-shirt van mijn favoriete band aan rondloop wil toch ook niet zeggen dat ik lid ben van die band............en als ik naar een concert ga met een bepaald t-shirt aan wil
niet zeggen dat de rest van de toeschouwers zich gaan afvragen van he wat doet die hier moet hij niet...... nou laat maar

mensen waar gaan deze discussies over gun elkaar het licht eens een klein beetje in de ogen en loop niet elke fotograaf af te zeiken wat de laatste weken wel gebeurt
laat de klojo's van bepaalde site's gewoon links liggen neggeren helpt veel meer dan eindeloze discussies over wat wel en niet kan en wie wel en niet wat mag.