Tja,ik weet eigenlijk niet of het ramptoerisme en amateurfotograven zijn toegenomen.
Ik ga zelf niet op incidenten af,dus heb geen idee hoeveel mensen er telkens weer zijn
te koekeloeren.
Wel fiets ik wel eens (wat iedereen denk ik wel eens overkomt
) langs een ongeval,en
dan zie je inderdaad vrij veel mensen er omheen staan,en elkaar aan elkaar drukken om
op 'de mooiste plaats' te staan.Want je wilt toch niets missen van dit spectakel??
Heb ook eens meegemaakt dat een ambulance chauffeur meerdere malen heeft gevraagt
of de mensen wat meer ruimte wilden geven of weg wilden gaan omdat het geen theathershow
was wat er gebeurde.........alleen iedereen bleef stokstijf staan......Ik snap dan niet waarom
mensen dan alsnog blijven staan...Ik denk als iedereen nou eens voor zichzelf zou denken
wat ze zelf het zouden vinden als zij er lagen,en er een groep van 30 man er omheen staat
te kijken...Ik denk dat niemand dat fijn zou vinden.En als je dan de hv-leners ook in hun
werkzaamheden gaat belemmeren.........tja,die mensen snap ik dan niet......
Ik denk dat de meeste mensen in het algemeen gaan kijken bij ongevallen puur uit nieuwschierigheid. Iedereen wil toch wel graag weten wat er aan de hand is in de regio
en wil graag iets 'moois' vertellen tegen de buren/vrienden/familie.
Hoe het met amateurfotograven zit en met regels en rechten,daar weet ik niets van,dus daar
zal ik dan niets over zeggen