'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)

Auteur Topic: 'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)  (gelezen 38279 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zafara

  • Gast
Reactie #180 Gepost op: 4 juni 2006, 16:47:46

Heb ook eens meegemaakt dat een ambulance chauffeur meerdere malen heeft gevraagt
of de mensen wat meer ruimte wilden geven of weg wilden gaan omdat het geen theathershow
was wat er gebeurde.........alleen iedereen bleef stokstijf staan......Ik snap dan niet waarom
mensen dan alsnog blijven staan...Ik denk als iedereen nou eens voor zichzelf zou denken
wat ze zelf het zouden vinden als zij er lagen,en er een groep van 30 man er omheen staat
te kijken...


hebben we daar niet iets voor wat politie heet?? maar aangezien ik vaak bij incidenten ben kent men mij daar meestal wel en als je de plaatselijke politie hebt bij een incident weten de mensten agenten wel dat ik de hulpverleners niet in de weg dus van hun mag ik meestal wel daar rond lopen zolang ik de hulpverleners hun werk laat doen.... daar zijn ze tenslotte voor bij het incident gekomen...


Susannah

  • Gast
Reactie #181 Gepost op: 4 juni 2006, 16:51:04
hebben we daar niet iets voor wat politie heet??

Als de politie er nog niet is,moeten ze toch wat,en ik denk niet dat ze bij ELK ongeval de
politie meesturen. Bij een klein ongeval als bijv. een bejaarde die onderuit gaat op de
straat,ik denk niet dat ze dan de politie meesturen. Tenminste,dat denk ik,verbeter me
als ik verkeerd denk :)


zafara

  • Gast
Reactie #182 Gepost op: 4 juni 2006, 16:58:24
Als de politie er nog niet is,moeten ze toch wat,en ik denk niet dat ze bij ELK ongeval de
politie meesturen. Bij een klein ongeval als bijv. een bejaarde die onderuit gaat op de
straat,ik denk niet dat ze dan de politie meesturen. Tenminste,dat denk ik,verbeter me
als ik verkeerd denk :)

als een bejaarde oneruitgaat  staan ook niet 30 man er omheen neem ik aan, behalve als iedereen de bejaarde omhoog wil helpen maar als mensen serieus de werkzaamheden bij een incident belemmeren zal de politie wel gealarmeerd worden ....denk ik maar ik ben niet de expert maar dat is wat ik bij veel incidenten heb gezien


Susannah

  • Gast
Reactie #183 Gepost op: 4 juni 2006, 17:03:23
als een bejaarde oneruitgaat  staan ook niet 30 man er omheen neem ik aan, behalve als iedereen de bejaarde omhoog wil helpen maar als mensen serieus de werkzaamheden bij een incident belemmeren zal de politie wel gealarmeerd worden ....denk ik maar ik ben niet de expert maar dat is wat ik bij veel incidenten heb gezien

Hier in deze regio was dat toen wel het geval........Er was een wat oudere vrouw gevallen met
haar hoofd tegen een stoeprand. Er werd dan een ambulance gebeld,en gezien het in de stad
was gebeurd stond er in een mum een groep mensen er omheen.....Maar ik denk dat het
per regio/stad verschild hoeveel mensen daar op af komen :)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #184 Gepost op: 4 juni 2006, 17:06:20
Hier in deze regio was dat toen wel het geval........Er was een wat oudere vrouw gevallen met
haar hoofd tegen een stoeprand. Er werd dan een ambulance gebeld,en gezien het in de stad
was gebeurd stond er in een mum een groep mensen er omheen.....Maar ik denk dat het
per regio/stad verschild hoeveel mensen daar op af komen :)

Als een bejaarde valt en een hoofdwond heeft komt de politie bij ons altijd even kijken. Ook bij een onwelwording is de politie vaak eerder dan de ambu.

Henk


Susannah

  • Gast
Reactie #185 Gepost op: 4 juni 2006, 17:11:51
Als een bejaarde valt en een hoofdwond heeft komt de politie bij ons altijd even kijken. Ook bij een onwelwording is de politie vaak eerder dan de ambu.

Henk

Ik heb daar niet veel verstand van,ik werk nog niet in de hulpverlening,kom bijna nooit
bij ongevallen,ik lees of zie het meestal in de krant staan of hier op het forum. Maar
daarom is het wel handig dat mensen hier op het forum er wel veel van af weten hoe het
allemaal in zijn werking gaat...En zo vult men elkaar aan,en dat is nou het mooiste van zo'n
forum vind ik :) :)


zafara

  • Gast
Reactie #186 Gepost op: 4 juni 2006, 17:13:00
Ik heb daar niet veel verstand van,ik werk nog niet in de hulpverlening,kom bijna nooit
bij ongevallen,ik lees of zie het meestal in de krant staan of hier op het forum. Maar
daarom is het wel handig dat mensen hier op het forum er wel veel van af weten hoe het
allemaal in zijn werking gaat...En zo vult men elkaar aan,en dat is nou het mooiste van zo'n
forum vind ik :) :)

daarvoor is zon forum ook(mede) bedoeld ;) ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #187 Gepost op: 21 juni 2006, 15:27:27
Ja ik vind zeker dat dat toeneemt want sinds de invoering van P2000 ben ik zelf ook begonnen met het naar meldingen gaan 8)

Ik zie trouwens de laatste tijd wel veel dezelfde fotografen en geen nieuwe.



[verwijderd door de beheerder]


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #188 Gepost op: 7 juli 2006, 21:47:24
Hier in ambacht is het gelukkig ook een redelijk constante groep fotografen. Er lopen hier ongeveer 3 fotografen rond die er 9 van de 10 keer wel bij zijn, of in ieder geval 1 van de 3. Verder zwerft er af en toe nog is wat mee, maar die blijven op afstand. Heb niet het idee dat er hier problemen zijn met fotografen...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #189 Gepost op: 7 juli 2006, 21:50:35
Hier in Aalsmeer heb je er ook een paar,

Eentje die midden in de nacht zijn bed uit gaat voor een OMS  :-X
Eentje die niet altijd kan (goh klinkt bekend  8))
Eentje die soms komt (meestal bij zware dingen) (ook lid hier)
Eentje van een andere regio, die soms even komt buurten. (ook lid hier)
Eentje die zijn vader bij de brandweer zit, en soms even komt koekeloeren met alle andere kids van de brandweer en verder niet zo veel
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !