'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)

Auteur Topic: 'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)  (gelezen 38516 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2006, 18:00:05

Ik vind dat ze de online monitoren moeten verbieden, Ze wouden er voor zorgen dat er minder mensen op af kwamen maar dit is juist ver ergert.

Ben ik niet met je eens.
Probleem ligd gewoon bij de politie etc. Zij weten niet met dit nieuw fenomeen om te gaan. Eigenlijk is het heel simpel. Geen politieperskaart? dan achter de afzetting. Het is dan maar net hoe ver je de afzetting maakt. Probleem meteen opgelost.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Sam

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #11 Gepost op: 6 mei 2006, 18:47:07
TJaa die monitoren verbieden zou zeker helpen denk ik. aangezien niet zomaar iedereen een piepertje heeft. Maar dat van die afzettingen weet ik zo net nog niet. Zeker in het begin is het moeilijk om mensen op afstand te houden zeker bij een ongeval of iets dergelijks op een drukke weg waar altijd wel mensen langskomen....

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 6 mei 2006, 22:40:38
TJaa die monitoren verbieden zou zeker helpen denk ik. aangezien niet zomaar iedereen een piepertje heeft. Maar dat van die afzettingen weet ik zo net nog niet. Zeker in het begin is het moeilijk om mensen op afstand te houden zeker bij een ongeval of iets dergelijks op een drukke weg waar altijd wel mensen langskomen....

Ze zouden internet moeten verbieden!  >:( Kom nou, zorg nu eerste eens voor een goede afzetting, dan gaan we verder praten. Een BVD die verbaasd staat te kijken. Daat wordt tie niet voor betaald, laten afzetten die hap en niet eerst gaan kijken en dan aan het buro vragen of een autootje met afzetlint langs kan komen. Bij alle grote branden hier verscheen de afzetting pas tijdens het nablussen, als het gevaar geweken was. Bij de grote brand bij drie in een was de ene kant van de Bovenmaatweg afgezet maar de andere kant vergeten, waardoor zo over het groot watertransport werd gereden. En geef de schuld maar aan de 112 cowboy's, lekker makkelijk niemand zal zich opwerpen als zijnde 112 cowboy dus tegenspraak zul je niet krijgen. MRV, wind je liever op over het falende persalarm!

Henk

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #13 Gepost op: 7 mei 2006, 01:23:36
En als er niemand in de weg loopt is het nergens voor nodig omde hele straat af te sluiten.... die 2 persfotografen lopen dan ook niet in de weg ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 7 mei 2006, 09:09:56
En als er niemand in de weg loopt is het nergens voor nodig omde hele straat af te sluiten.... die 2 persfotografen lopen dan ook niet in de weg ::)

Als je de boel afsluit bepaal jij wie er de mogelijkheid krijgt om in de weg te lopen. Handig als je een man met een vierjarig kind op de arm tegen wil houden.

Vóór hij gaat fotograferen.

Hoef je ook niet meer verbaasd te kijken, want dan komt het niet zover. Iemand die zich misdraagd komt op de zwarte lijst en de afzetting niet meer binnen. Dat is met alles zo: als je niets regelt hol je altijd achter de feiten aan.

Henk

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #15 Gepost op: 7 mei 2006, 10:05:43
Ben ik niet met je eens.
Probleem ligd gewoon bij de politie etc. Zij weten niet met dit nieuw fenomeen om te gaan. Eigenlijk is het heel simpel. Geen politieperskaart? dan achter de afzetting. Het is dan maar net hoe ver je de afzetting maakt. Probleem meteen opgelost.

Hier werd onlangs bij een grote brand in twee cirkels afgezet:
Cirkel 1: alleen voor personeel van de hulpverleningsdiensten en mensen die op verzoek van de hulpverleningsdiensten daar werk moesten verrichten (nutsbedrijf o.a.).
Cirkel 2: secundair personeel (stand-by staande ambu-bemanning, burgemeester, salvage, persmensen met politieperskaart).
De rest van de wereld buiten cirkel 2.

Heel eenvoudig en werkte prima. Hangt natuurlijk ook van de locatie/situatie of in welke mate je dat duidelijk kan doen, maar het idee erachter was in ieder geval helder.
Het hangt deels van het initiatief en inzicht van de politie af over hoe men hiermee om gaat, aan de andere kant kan ook een duidelijke opdracht aan de OVD Politie worden meegegeven vanuit bijvoorbeeld een CTPI-overleg.

Gr
Erik

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 7 mei 2006, 10:09:21

Soms hebben ze niet eens genoeg mensen voor een afzetting, dus ik denk dat dit toch de tweede prioriteit heeft! Al die moeilijke gedachtes, dat werkt echt niet met een zwarte lijst, moet er al weer een agent staan die moet eerst controleren of iemand wel of niet op die lijst staat
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 7 mei 2006, 10:12:56
Ze zouden internet moeten verbieden!  >:( Kom nou, zorg nu eerste eens voor een goede afzetting, dan gaan we verder praten. Een BVD die verbaasd staat te kijken. Daat wordt tie niet voor betaald, laten afzetten die hap en niet eerst gaan kijken en dan aan het buro vragen of een autootje met afzetlint langs kan komen. Bij alle grote branden hier verscheen de afzetting pas tijdens het nablussen, als het gevaar geweken was. Bij de grote brand bij drie in een was de ene kant van de Bovenmaatweg afgezet maar de andere kant vergeten, waardoor zo over het groot watertransport werd gereden. En geef de schuld maar aan de 112 cowboy's, lekker makkelijk niemand zal zich opwerpen als zijnde 112 cowboy dus tegenspraak zul je niet krijgen. MRV, wind je liever op over het falende persalarm!

Henk

Maak je maar geen zorgen,ik weet dat dit soort discussies op regio niveau worden gevolgt,naar aanleiding van een aantal zaken die hier in de regio zijn misgelopen.En dat zal best een gevolg gaan krijgen.
En vergeet niet,ik heb al meerdere keren figuren binnen een afzetting zien lopen,op plaatsen waar wij nog geen eens mogen komen ivm instortingsgevaar.Misschien wordt het dan toch maar eens tijd dat een fotograaf iets overkomt,dan is de rest meteen genezen

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #18 Gepost op: 7 mei 2006, 10:21:21
Maak je maar geen zorgen,ik weet dat dit soort discussies op regio niveau worden gevolgd.

Idem hier. En er is een tendens naar behoorlijk ruimer afzetten van incidentlocaties, zowel door de politie zelf als op verzoek van brandweer.

Gr
Erik

firemanr

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 7 mei 2006, 10:23:15
Maak je maar geen zorgen,ik weet dat dit soort discussies op regio niveau worden gevolgt,naar aanleiding van een aantal zaken die hier in de regio zijn misgelopen.En dat zal best een gevolg gaan krijgen.
En vergeet niet,ik heb al meerdere keren figuren binnen een afzetting zien lopen,op plaatsen waar wij nog geen eens mogen komen ivm instortingsgevaar.Misschien wordt het dan toch maar eens tijd dat een fotograaf iets overkomt,dan is de rest meteen genezen

Het zal niet voor zijn tijd zijn.....als je ziet wie er hier tegenwoordig allemaal met een camera rondloopt, het lijken er steeds meer te worden. Vandaag of morgen is dit gewoon klaar en wordt alles aan banden gelegd.