In mijn ogen is een brandweerman ook een hulpverlener. Hulpverleners hebben, nog meer als gewone burgers, de plicht om elkaar, maar ook anderen te helpen.
Als je als brandweerman ziet dat iemand gevaar loopt en je zegt er niets van ben je, sorry dat ik het zeg, geen knip voor de neus waard.
Henk
Hij kan wel zeggen kijk uit.. (wordt meestal toch niet geluistertd)maar daar is he tmee gedaan.. En daar voor is nog steeds de politie.. om op plaats incident de brandweer te assisteren bij mensne die daar lopen..
Waarom bestaat er anders politie?...
En ik vindt.. De brandweer is aan het werk, en hebben geen tijd om op dingen te letten... iedere brandwacht die tp komt heeft wat te doen.
Politie die daar loopt behoort eigenwijze burgers weg te halen en fotografen zonder perskaart weg te halen en die met perskaart er te laten lopen met de medeling niet in de weg lopen. Hou een beetje afstand. De brandweer is bezig...
Ik heb ervaring met eigenwijze burgers (ik neem even voorbeeld burgers) en ik kan me ontzettend laaiend maken hierover... En zeker als de politie dood leuk door loopt, ja stel je voor anders worden ze nat door de sneeuw.(klinkt misschien hard maar het is soms wel zo althans komt het bij mij over)
Ik heb pas in een wacht een incident gehad er hing wat los aan een gevel van de milleniumtower (in Rotterdam) dat was de dag dat het zo hevige sneeuwde in Nederland.
De politie stond tp en hebben gevraagd om even de mensen of onder het afdak door te laten lopen of naar de overkant sturen en daar verder lopen.
Wij hebben het met lint afgezet.
En weetje wie er weer mensen de van onswerk terrein liep te halen, Ja wel ik en de bevelvoerder.. waar was de politie ja binnen op het bureau.
Wij hadden daar geen tijd voor... En toch moeste we het nu gaan doen.
Ik ben daar om hulp te verlenen. En niet om mensen weg te sturen, daar haden we geen tijd voor!
En een burger luister eerder naar een agent, dan een brandweerman. Dat is echt zo!
Een brandweerman en ambulancebroerder/chauff. hebben geen tijd om mensen uit de buurt te houden. Die zijn druk bezig.
Politie die meestal met veel mensen aanwezig is. Heeft daar meer de tijd voor.