Ik mag toch hopen dat jij je woorden nu in gaat trekken,en eens goed gaat beseffen wat je nu hebt gezegt want dit slaat werkelijk helemaal nergens op.Dag in dag uit stellen wij als hulpverleners ons leven in de waagschaal voor een ander,maar daarom zijn wij nog steeds geen veredelde kinderjuffen.Een fotograaf is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen gedrag,daar zijn wij niet verantwoordelijk voor.Die verantwoording wens ik geen eens te hebben.Ieder wel nadenkend mens kan toch beseffen dat wij niet voor niets met beschermende kleding daar lopen,of moeten we dat ook nog uitgaan leggen?
Bericht aangepast wegens ontoelaatbare persoonlijke aantijging. Persoonlijke frustraties kunnen per PM geuit worden.
Anneke
Moderator
Als je je leven aan de ene kant in "de waagschaal zet", maar aan de ander kant je kinderjuffrouw voelt als je een fotograaf wijst op het feit dat hij gevaarlijk staat, pas je dan niet een merkwaardige selektie toe voor wie je leven wel- en niet in de waagstaal stelt?
Ik zelf pas die selektie niet toe, ik help iedereen: dronkaards, dieven, kinderen, ouden van dagen: ik houd me zelfs niet bezig met wiens schuld het was dat ze in moeilijkheden raakten. Een oude overgevende man die dronken overboord gevallen is reanimeer ik moeiteloos, ook al was het z'n eigen schuld en vind ik het werkje niet leuk.
Ik vind het een beetje ongerijmd: wel voorstaan dat de foto's van slachtoffers die zich voor een tankauto werpen zonder beschermende kleding 24 uur vertraagd op internet gezet worden, de gevoelige kant zou ik maar zeggen, maar de fotograaf zoekt het maar uit als ie onder een muurtje staat dat op instorten staat, dan geldt ineens het eigen schuld dikke bult, de stoere kant zal ik maar zeggen, ik ben immers geen kinderjuf. "Ben ik mijn broeders hoeder"?
Henk