Hoe doe je dat met de verzekering? Want je ben niet verzekerd bij de brandweer.? En een legitimatie is geen perskaart. Dus ze kunnen je weigeren.
Ricardo geeft toch duidelijk aan dat hij in dienst is van de brandweer?
Dat betekend dan dat hij verzekerd is via de brandweer, anders zou die ja niet in dienst kunnen zijn van de brw
en wat is dat met dat weigeren.
Als ik mij met een legitimatiebewijs van een hulpdienst toegang tot een incident wil verschaffen kan ik geweigerd worden en met een ppk niet?
??. Je weet duidelijk niet waar je over praat. Even 2 dingen.
Het begrip brwfotograaf en pers hebben helemaal niks met elkaar van doen.
de officiele brwfotograaf werkt op het incident onder de OVD/HOVD/RCVD en heeft verder niks van doen met de politie. De enige die mij bij een incident kan wegsturen zal dan ook iemand van eerder genoemde staf van de brandweer zijn. In de praktijk is dit echter nooit voorgekomen omdat het wel een erg extreme situatie/werkverhouding is. Een agent van verkeersanalyse word ook niet wegestuurd terwijl die foto's van een situatie maakt omdat die geen perskaart heeft.
Iemand met een PPK is werkzaam voor de officiele pers en kan zeker door de politie geweigerd worden op basis van diverse zaken. gevaarlijke/onveilige situatie, belemmering van een onderzoek en ga zo maar door. Ik vind wel dat we met veel respect met deze beroepsgroep moeten omgaan omdat door het toedoen van deze guppy's (leuk woord trouwens) hun werk ook vaak onmogelijk word gemaakt.