'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)

Auteur Topic: 'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)  (gelezen 38552 keer)

0 gebruikers (en 38 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #140 Gepost op: 12 mei 2006, 17:08:46
Als ik met een t-shirt van mijn favoriete band aan rondloop wil toch ook niet zeggen dat ik lid ben van die band............en als ik naar een concert ga met een bepaald t-shirt aan wil
niet zeggen dat de rest van de toeschouwers zich gaan afvragen van he wat doet die hier moet hij niet...... nou laat maar

Je gaat toch ook niet met een t-shirt van de Hema door de Hema rondlopen omdat je de taart van hun zo lekker vind. En dan vind je het achteraf vreemd als de andere bezoekers je aanzien als winkelpersoneel. Is toch precies het zelfde

mensen waar gaan deze discussies over gun elkaar het licht eens een klein beetje in de ogen en loop niet elke fotograaf af te zeiken wat de laatste weken wel gebeurt
laat de klojo's van bepaalde site's gewoon links liggen neggeren helpt veel meer dan eindeloze discussies over wat wel en niet kan en wie wel en niet wat mag.

Dat zie ik heel anders. Dit heeft niks te maken met elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Dit is gewoon een hot item wat in meerdere regio's speelt. En dat mag zeker besproken worden.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Lifeliner

• Gast
Reactie #141 Gepost op: 12 mei 2006, 17:20:12
Je gaat toch ook niet met een t-shirt van de Hema door de Hema rondlopen omdat je de taart van hun zo lekker vind. En dan vind je het achteraf vreemd als de andere bezoekers je aanzien als winkelpersoneel. Is toch precies het zelfde

Dat zie ik heel anders. Dit heeft niks te maken met elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Dit is gewoon een hot item wat in meerdere regio's speelt. En dat mag zeker besproken worden.

Ik loop zo vaak in een T-shirt met een star of life op m'n borst.. maar ik heb nog nooiiit te horen gekregen dat ze dachten dat ik bij de ambulance werkte dus dat zal wel mee vallen denk ik..

Karim

• Gast
Reactie #142 Gepost op: 12 mei 2006, 17:23:28
Ik loop zo vaak in een T-shirt met een star of life op m'n borst.. maar ik heb nog nooiiit te horen gekregen dat ze dachten dat ik bij de ambulance werkte dus dat zal wel mee vallen denk ik..

Omdat wij ook niet in gewone kleding met 'n sol'letje erop rondlopen, maar in duidelijk herkenbare groen-gele uniformen waar met koeieletters het woord AMBULANCE op staat ;)

firemanmies

• Gast
Reactie #143 Gepost op: 12 mei 2006, 17:59:16

Ja maar goed. Dit is ook geen vergelijking wat je maakt. Hema en hulpdiensten is weer heel wat anders. Ik ga tog ook niet zeggen het is hetzelfde als een keeper van voetbal in een schiedsrechtersshirt loop ???  Ik vind dat je echt wel het verschil ziet tussen iemand die echt bij de hulpdiensten werkt of een 15 jarige die in een hulpdiensten shirt loopt :-\

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
Reactie #144 Gepost op: 12 mei 2006, 18:40:50
Ja maar goed. Dit is ook geen vergelijking wat je maakt. Hema en hulpdiensten is weer heel wat anders. Ik ga tog ook niet zeggen het is hetzelfde als een keeper van voetbal in een schiedsrechtersshirt loop ???  Ik vind dat je echt wel het verschil ziet tussen iemand die echt bij de hulpdiensten werkt of een 15 jarige die in een hulpdiensten shirt loopt :-\

Dat geloof ik meteen.
Maar als jij naar ambuinzetten toe gaat om te kijken denk ik dat omstanders dat anders zien. Stel dat jij in je t-shirt op straat loopt . Op een gegeven moment kom je uit bij een onwelwording. Je weet niet wat te doen.
Denk dat de partner van het SO je naar de strot vliegt. De naam brandweer politie ambulance op je shirt ziet natuurlijk gaaf uit, maar kan voor veel verwarring leiden denk ik.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
Reactie #145 Gepost op: 12 mei 2006, 18:48:19
Ja maar goed. Dit is ook geen vergelijking wat je maakt. Hema en hulpdiensten is weer heel wat anders.
Hoezo dat dan? Ik vind dat wel degelijk een vergelijking. Werk is werk in dit geval.

Ik ga tog ook niet zeggen het is hetzelfde als een keeper van voetbal in een schiedsrechtersshirt loop ???
Komt even goed op het  zelfde neer.

Ik vind dat je echt wel het verschil ziet tussen iemand die echt bij de hulpdiensten werkt of een 15 jarige die in een hulpdiensten shirt loopt :-\

Denk dat de burger dat niks kan intereseren.
mensen hebben hulp nodig en denken op dat moment inpulsief. iemand loopt met brandweer of ambu op zijn rug. Denk niet dat een burger denkt zou dat wel echt een hulpverlener zijn. Deze menssen verwachten hulp die jij dan niet kunt geven. En hiernaast zijn  het niet alleen 15 jarige guppy's  die dit doen. Er zijn volwassenen zat die dit ook doen.

firemanmies

• Gast
Reactie #146 Gepost op: 12 mei 2006, 18:48:54
Dat geloof ik meteen.
Maar als jij naar ambuinzetten toe gaat om te kijken denk ik dat omstanders dat anders zien. Stel dat jij in je t-shirt op straat loopt . Op een gegeven moment kom je uit bij een onwelwording. Je weet niet wat te doen.
Denk dat de partner van het SO je naar de strot vliegt. De naam brandweer politie ambulance op je shirt ziet natuurlijk gaaf uit, maar kan voor veel verwarring leiden denk ik.

Ja maar goed, ik ben dan 15 lijkt me sterk dat een volwassene mij te hulp gaat vragen als ik bv. brandweer op mijn shirt heb staan.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
Reactie #147 Gepost op: 12 mei 2006, 18:50:49
Ja maar goed, ik ben dan 15 lijkt me sterk dat een volwassene mij te hulp gaat vragen als ik bv. brandweer op mijn shirt heb staan.

Oke, maar als je 18 word stop je dan met het dragen van dit soort shirts of zo?

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #148 Gepost op: 12 mei 2006, 19:06:06

Ik denk dat mensen er niet zo opzullen letten, als ze inpaniek zijn  doen ze rare dingen.

Gast

• Gast
Reactie #149 Gepost op: 12 mei 2006, 19:10:41
Als je met je snufferd er recht boven gaat staan kunnen omstanders dat misschien wel eens denken, maar misschien denken ze het ook wel niet en vragen ze zich alleen maar af wie die nieuwsgierigerd is met zijn camera....

Het dragen van een Tshirt zal mijns inziens niet snel leiden tot snelle "herkenning" als zijnde dienstverlener.
Zeker niet als je erbij blijft koekeloeren.... door je lens heen.

J