'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)

Auteur Topic: 'Ramptoeristen en Amateurfotografen' toegenomen? (topic helaas gesloten!)  (gelezen 38552 keer)

0 gebruikers (en 38 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #150 Gepost op: 12 mei 2006, 19:41:52
FF beetje off-topic: Over het dragen van opvallende kleding, sinds kort zit ik bij het Rode Kruis en had laatst een inzet (standby bij evenement), het viel mij gelijk op dat als mensen je zien in zulk soort kleding (in dit geval dus RK kleding) ze ineens op welke manier dan ook hulp aan je vragen, die ze als je daar in je vrije tijd zou lopen echt niet aan je zouden vragen. Ik denk dat de meeste burgers Hulpverleners toch als erkenningspunt en iets goeds beschouwen en weten dat ze bij hun terecht kunnen voor hulp  ;) vond dat wel genig dat ze je dan gelijk zien als Hulpverlener ipv "gewone" burger  :)

Lifeliner

• Gast
Reactie #151 Gepost op: 12 mei 2006, 19:45:00
Hoezo dat dan? Ik vind dat wel degelijk een vergelijking. Werk is werk in dit geval.
Komt even goed op het  zelfde neer.

jah maar bij de hema werk je niet met slachtoffers etc. De mensen op de ambulancedienst wel dus de vergelijking vind ik weldegelijk goed opgevat.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #152 Gepost op: 12 mei 2006, 19:47:20
je doet bij beiden als of je iets of iemand vertegenwoordigd,

bij de brandweer met een (nep) brandweer shirt
en bij de hema met een (nep) hema shirt

en of de mensen je dan vragen om een halve worst met morsterd, of dat ze je vragen om een snelverband aan te leggen, dat is dan allebei een taak die bij die functie hoort
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #153 Gepost op: 12 mei 2006, 21:25:56
jah maar bij de hema werk je niet met slachtoffers etc. De mensen op de ambulancedienst wel dus de vergelijking vind ik weldegelijk goed opgevat.

Reden te meer om niet als (wannebee) hulpverlener rond te rennen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

reddingssite

• Gast
Reactie #154 Gepost op: 14 mei 2006, 23:44:15
Waarom zou je eigenlijk uberhaupt met zo'n shirt rond willen lopen als je niets met een hulpdienst te maken hebt of niet in functie bent? Ik ga toch ook niet met mn opvallende gele strandwachtshirt op een ander strand lopen als ik niet in dienst ben?

reddingssite

• Gast
Reactie #155 Gepost op: 14 mei 2006, 23:47:16
Heb BTW 'ja' gestemd.. Hier bij de Stadsgewestelijke brandweer wordt het de noormaalste zaak van de wereld dat er 15 man bij een kleine inzet staat. Hetzelfde zie je in de regio Goes gebeuren zoals Erik Schwartz ook al aangaf.. Jammer, want dat verpest het voor de mensen die hard hebben moeten werken om een goede naam op te bouwen. En het wordt nog eens extra jammer als die naam (in dit geval HVZeeland.nl) wordt misbruikt om bij incidenten te komen. Omdat anderen het in het verleden goed hebben gedaan mogen anderen soms alles. En omdat een redactie altijd netjes zaken wegwerkt of bepaalde zaken buiten beeld laat lijkt het net alsof sommigen zich voorbeeldig gedragen terwijl dat niet zo is.. Soms zie ik t somber in hier in de regio.. Vroeg of laat is het over. Voor iedereen.  :(

Gast

• Gast
Reactie #156 Gepost op: 14 mei 2006, 23:51:44
Even een luchtig shirt-intermezzo
Ik liep gisteren in een kinderpretpark rond met mijn blauwe Tshirt waar met grote gele letters FBI op staat.
Gaaf T-shirt, niks mis mee toch??

Tot dat iemand mij vroeg of ik bij de FBI werkte......
Ik keek de beste man aan, vroeg hem of hij nu serieus dacht dat een Amerikaanse FBI-agent op zijn vrije zaterdag in een kinderpretpark rond gaat lopen MET een T-shirt waarop ook nog eens staat DAT hij van de FBI is, en dat die Amerikaan dan een knap woordje Nederlands ook nog eens kon praten?

.... de lefgozer moest even stoer doen, en vermelden dat in de kringen waarin hij wel eens verkeerden hij nog wel eens die Tshirts tegenkwam..

waarop ik terugkopte of hij Tshirt-verkoper op de markt was.... toen was het stil :)

reddingssite

• Gast
Reactie #157 Gepost op: 14 mei 2006, 23:52:45
;D

Michelle1983

• Gast
Reactie #158 Gepost op: 15 mei 2006, 10:49:11
Misschien is het dus wel mogelijk om wildgroei van hesjes / jassen met "brandweer fotograaf" te bannen. Die personen doen zich immers voor als zijnde brandweerpersoneel, terwijl ze dat niet zijn. Op je auto zet je ook geen "brandweer" als het geen brandweerauto is.

Als ze het brandweerlogo dragen, is het nog makkelijker! Voorzover ik weet is dat namelijk auteursrechtelijk beschermd op Europees niveau (kan het niet controleren zo gauw want de site van het Europese Merkenregister functioneert even niet), net als het politielogo (waar ik wel zeker van ben). Voor ambulance-hesjes werkt het iets anders. Dan is er pas een probleem als men het logo van de RAV gaat dragen.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #159 Gepost op: 15 mei 2006, 10:52:24
Als ze het brandweerlogo dragen, is het nog makkelijker! Voorzover ik weet is dat namelijk auteursrechtelijk beschermd op Europees niveau (kan het niet controleren zo gauw want de site van het Europese Merkenregister functioneert even niet), net als het politielogo (waar ik wel zeker van ben). Voor ambulance-hesjes werkt het iets anders. Dan is er pas een probleem als men het logo van de RAV gaat dragen.

nieuwe brw-logo is beschermt en het oude niet.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.