Wil je naderhand weten wat er aan de hand was? Waarom jij je vlucht gemist hebt? Of waarom je 2 uur later dan gepland aan de boerenkool met worst zat? Ik denk iedereen wel...
Excuse my french maar wat is dat nou weer voor onzin? Als de snelweg is afgesloten kan jij niet voor jezelf invullen dat er een ongeval is gebeurd of een andere calamiteit?
Alle informatie die je meer wilt weten dan nodig is pure nieuwsgierigheid en/of sensatiezucht. En in dat geval hoef je niet meer te weten dan dat de snelweg dicht is ivm een ongeval en je die weg niet kunt kiezen.
Het geeft helemaal niet, nieuwsgierigheid en een zekere zucht naar sensatie zijn mens eigen, maar maak het niet mooier dan het is, omdat je jezelf bepaalde normen oplegt.
Ik hoop dat op een dag ook vaste leden een duidelijk onderscheid kunnen maken omtrent wat wel of niet kan, net als ik. Doelende op reportages en / of foto's.
Aha dus jouw onderscheidsvermogen is dus de maatstaf voor wat kan en niet... Ik was al op zoek naar iets dergelijks aangezien mijn beoordelingsvermogen og niet geijkt is...
Elke fotograaf, journalist en/of redactie moet zijn afweging maken of iets nieuwswaarde heeft of niet en je kan nooit iedereen bedienen. Al dient het bericht om 1 persoon te informeren is het al relevant.