Waarom kan dit niet? Als in Egypte rellen zijn met veel bloed of zelfs doden kan het wel. Nu het dichtbij huis is niet?
Dat is inderdaad de dubbele moraal waar je hier in Nederland tegen aanloopt. We kijken wel met het bordje op schoot toe hoe men elkaar in Egypte afslacht, en spreken van een tragisch voorval, zien we de buurman op de TV met een gebroken been, nadat hij onderuit gegaan is met zijn scooter, dan is het een ramp, en staat men gelijk op de achterste benen.
Wat betreft het wel, of niet maken van deze beelden, een cameraman krijgt altijd èèn en dezelfde opdracht mee : Leg de volledige situatie vast zoals deze is !
Uiteraard is dit geen vrijbrief om alles vast te leggen, maar zaken die in mijn ogen te maken hebben met het verhaal, die zal ik filmen. Het is dan aan de eindredactie gelegen om de beslissing te nemen van wel, of niet, meenemen in de uitzending.
Mijn persoonlijke mening is dat hier het bloedspoor onderdeel van de gebeurtenis is en dat de cameraman juist heeft gehandeld.