Kom net dit topic weer voorbij, en wil er toch nog even op reageren.
De "kinnesinne" tussen de twee sites valt op zich wel mee. We zitten niet in elkaars gebied. Wat de opmerking heeft veroorzaakt is het feit dat de persoon achter 112swf al meerdere keren dezelfde fout heeft gemaakt. Of al gemeld dat er dodelijke slachtoffers zijn (met soms de woonplaats er al bij) op het moment dat ze nog niet eens van de plaats ongeval zijn vervoerd, of berichtgevind die niet klopt.
Hij is hier al diverse malen op aangesproken door meerdere mensen. Vaak direct, zonder dat anderen dit kunnen meelezen, soms via twitter.
Ook telefoontjes zijn gepleegd. Toch "overkomt" het hem iedere keer weer, zlefs als je het bij een incident met hem bespreekt hoe te publiceren. Dat er dan op een gegeven moment wat minder netjes wordt gereageerd kan ik me voorstellen.
Wat kentekens betreft op HVNieuws, daar is iedere fotograaf zelf verantwoordelijk voor. We zetten zelf de berichten online, er is geen centrale redactie. Ik haal wel altijd kentekens weg en met mij meerdere. Ook zijn er fotografen die er de noodzaak niet van inzien. Zelfs na overleg houden ze voet bij stuk. Jammer maar het is niet anders. Omdat er geen wettelijke basis is om het wel te doen, kunnen we het elkaar ook niet verplichten. Ook binnen HVNieuws niet.