Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 807139 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

mikemike413

  • Aspirant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #1540 Gepost op: 4 juni 2012, 16:24:04
Precies, slachtoffer herkenbaar in beeld, en de man die het infuuszak vasthoud wordt geblurd..


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1541 Gepost op: 4 juni 2012, 19:14:44
Ik weet niet wie van jullie wel eens op www.vrr112.nl komt? Maar ik bezichtig dit weleens omdat het in mijn regio ligt.

Ik ben het vaak niet helemaal eens met hun berichtgeving en keuzes aan incidenten die ze aan het daglicht brengen.

Zo was er laatst een artikel van een man die thuis een hartstilstand kreeg http://www.vrr112.nl/2012/05/30/hulpdiensten-reanimeren-man-hoogvliet/#more-12015 Ik vraag me af waarom die nieuwswaarde heeft?

Ook het plaatsen van suïcidale items hebben ze niets van .. http://www.vrr112.nl/2012/05/30/verwarde-man-springt-voor-metro-hoogvliet/#more-12031

of zie dit item http://www.vrr112.nl/2012/02/10/vrouw-valt-vanaf-8-hoog-op-straat-prikkorf-hoogvliet/ waarbij ik ook de tekst niet helemaal tactisch vind.

Wat vinden jullie?
De twee vetgedrukte vind ik toch wel enigszins nieuwswaardig. Metro ligt stil, best wel forse inzet aan hulpdiensten. Echter is het een beetje cru, dat moet ik je gelijk geven.

Ook het vallen vanaf 8 hoog, dit heeft best een behoorlijke impact op de buurt/regio. Dus mensen willen weten wat er aan de hand was, beter hadden ze dan alleen tekst bericht en geen foto's vind ik dan.

En het artikel wat fotoschieter.nl aandraagt is gewoon.. tja, om te huilen hoor, dat blurren.


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #1542 Gepost op: 17 juni 2012, 14:59:32
Gisterenmiddag hier een 3 tal meldingen voor Ambulance, 1 melding voor brandweer en 1 melding voor de LifeLiner voor "hulp aan derden"

Ter plaatse bleek het een tentamen suicidii. Direct kwam er een collega fotograaf naar me toe, of er geen foto`s gemaakt konden worden. Elke fotograaf inclusief ik heeft zich hier netjes aan gehouden.

Maar hoe gaan jullie hiermee verder om? Wijden jullie hier een artikel aan? Plaatsen jullie iets op Twitter? Want ik zie wel dat (vanwege de massale inzet van de hulpdiensten) veel mensen opzoek zijn waarom er zoveel hulpdiensten door het dorp gingen. Of alleen een klein berichtje, dat het een tentamen suicidii was en verder geen mededelingen over worden gedaan?

Als het niet in het goede topic staat, graag een link naar de goede. Kon niet echt iets vinden waar dit op zn plaats was.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1543 Gepost op: 17 juni 2012, 15:36:30
"How low can you be AT5..."  :-\ (Martin Damen werkt voor hun btw)
http://www.at5.nl/gespot/82803/automobilist-gewond


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1544 Gepost op: 17 juni 2012, 15:37:29
Gisterenmiddag hier een 3 tal meldingen voor Ambulance, 1 melding voor brandweer en 1 melding voor de LifeLiner voor "hulp aan derden"

Ter plaatse bleek het een tentamen suicidii. Direct kwam er een collega fotograaf naar me toe, of er geen foto`s gemaakt konden worden. Elke fotograaf inclusief ik heeft zich hier netjes aan gehouden.

Maar hoe gaan jullie hiermee verder om? Wijden jullie hier een artikel aan? Plaatsen jullie iets op Twitter? Want ik zie wel dat (vanwege de massale inzet van de hulpdiensten) veel mensen opzoek zijn waarom er zoveel hulpdiensten door het dorp gingen. Of alleen een klein berichtje, dat het een tentamen suicidii was en verder geen mededelingen over worden gedaan?

Als het niet in het goede topic staat, graag een link naar de goede. Kon niet echt iets vinden waar dit op zn plaats was.

Dat gaat om dit incident?:

Citaat
@MGK_Media
PRIO 1 DE DARSE 8 UITGEEST HULP AAN DERDEN [ 634 ] #112 #P2000 #Nieuws

@MGK_Media
12-901 A1 UITGEEST DE DARSE 8 I-12-D / MLEDKAMER 10 RIT:165 #112 #P2000 #Nieuws

‏@MGK_Media

Vanmiddag veel #hulpdiensten gealarmeerd vanwege een persoon welke zich heeft verhangen in een woning aan De Darse in #Uitgeest #Nieuws #112

@Arjanschot
@MGK_Media niet echt netjes zo'n bericht op twitter

@MCMH1990
@Arjanschot Tsja mensen willen weten wat er gebeurd als ze veel hulpdiensten in de straat zien. Er zijn uit respect geen foto's gemaakt.

‏@Arjanschot

@MCMH1990 combinatie met jou Tweet en p2000 zijn alle gegevens te vinden van die personen. Uit respect voor de nabestaande Tweet je dat niet

@Arjanschot
@MCMH1990 makkelijke oplossing :)

@MCMH1990
@Arjanschot Dat is dan jou mening gaan we verder geen discussie van maken.

Wat is het verschil tussen een foto en een tweet? En als je tweet had 'zelfdoding' dan niet voldoende geweest? Vermelden hoe het in zijn werk ging lijkt mij volstrekt onnodig. Over welk respect gaan het dan?

En ja, mensen willen weten wat al die sirenes in hun woonwijk doen. Om geruchten te voorkomen is publiceren soms beter, maar het ontgaat mij waarom je de details zou willen vermelden. Zelf zou ik in zo'n situatie 1 of 2 algemene foto's maken. Niet omdat ik daar nu zo wild van ben, maar omdat mijn klant dat wil. Daar heb ik al het nodige aan discussie over gehad.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1545 Gepost op: 17 juni 2012, 15:53:06
Wat vinden jullie van deze foto:

http://dylanwildschut.weebly.com/uploads/8/4/8/9/8489100/3502364_orig.jpg ??

Verhaal achter de foto: Er zat een meisje vast tussen twee zeecontainers, nadat ze op een van de containers is gaan lopen. Brandweer kwam om het meisje te bevrijden. Ze was natuurlijk behoorlijk geschrokken.

Nu keek ik naar die foto en zag dat het meisje in kwestie niet geblurd was. Nu lijkt het mij dat het meisje een slachtoffer is en daarom wel geblurd moet worden.

Inmiddels de fotograaf gevraagd of hij het gezicht van het meisje wilt blurren imv. privacy. Van zijn antwoord schrok ik een beetje:

Citaat
Als ik de foto verander is het verhaal eruit en dat vind ik zonde


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #1546 Gepost op: 17 juni 2012, 15:58:53
Geen probleem.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1547 Gepost op: 17 juni 2012, 15:58:53
Met de foto is niks mis mee.


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #1548 Gepost op: 17 juni 2012, 16:03:10
Slachtoffer herkenbaar in foto is dus niet erg?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1549 Gepost op: 17 juni 2012, 16:09:52
Op deze manier zeker niet.