@ Ko van Leeuwen: De tweets die je 2 pagina`s terug vermeldde als reactie op mijn bericht, zijn geen tweets van mij.
Maar vandaar dus de vraag van mij. Maak je er wel melding van. Of laat je het gewoon rusten.
Wisselend. Staat er een alleen een ambu voor de deur en wordt het verder low profile afgehandeld dan werkt ik daar aan mee door weer weg te gaan. Komt echter het hele circus met toeters en bellen dan is de informatievraag vanuit de buurt groot. Dan ook wil de krant informatie en een foto hebben. In het verleden heb ik nog wel tegengeprutteld, maar ik doe het liever zelf dan dat een of andere nitwit onzin gaat leveren aan de krant.
Ondertussen is de hoeveelheid sirenes en het arriveren van de traumaheli eigenlijk de norm geworden, maar ik ben en blijf terughoudend.
In mijn archief zitten de nodige afhijzingen die je niet terug ziet op mijn website. Ik maak een duidelijk verschil tussen mijn eigen website en die van de krant. De krant betaalt en verwacht van mij info en foto's. Als ik dat niet doe dan gaan ze naar een ander. Mijn eigen website is geen nieuws-website, maar een foto-website. De noodzaak tot plaatsen is dan veel minder.
Dat laatste is ook van toepassing op veel websites van forumleden. Ik denk dat er altijd een verschil zal zijn tussen beroeps- en hobbu-fotografen. Beroeps hebben een noodzaak tot leveren (niet alleen financieel, zie boven), hobby-fotografen hebben dat niet. Dan is het ook makkelijker om te roepen geen foto's te maken.
Twitter gebruik ik ter plaatse vrijwel nooit. Ten eerste vind ik het onzin om P2000-meldingen op twitter te gooien, ten tweede duurt het een tijdje voordat je de juiste info hebt. Wel is er vraag naar info over wegafsluitingen e.d., maar als ik dat doe moet ik ook twitteren als de afsluiting wordt opgeheven. En of dat er van komt?
Of alleen een klein berichtje, dat het een tentamen suicidii was en verder geen mededelingen over worden gedaan?
Of gewoon 'gezondheidsprobleem'.