Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 788501 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1600 Gepost op: 31 augustus 2012, 14:02:59
http://regio15.nl/actueel/lijst-weergave/32-ongevallen/13356-scooterrijder-onder-auto-na-aanrijding

In het filmpje, rond 0:55, komt een shot voorbij van het slachtoffer op brancard, in zijn onderbroek, met een niet al te perfecte blur.
Ook lijkt de filmer nou niet echt heel ver van het slachtoffer af te staan.

Is dit nou echt een shot wat bijdraagt aan het gehele plaatje, aan de nieuwswaarde, of had deze misschien toch beter achterwegen gelaten kunnen worden?

Ik breng dit niet aan de orde om met vingertjes te wijzen of iets dergelijks, ik ben gewoon benieuwd naar jullie meningen en wil weten wat men nou van dit soort beelden vindt.  ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1601 Gepost op: 31 augustus 2012, 14:09:20
Geen moeite mee, maar de blur is in mijn ogen niet nodig, doe het goed of gewoon niet.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1602 Gepost op: 24 oktober 2012, 18:40:37
Ander "type" van "fotografen kan dit?".

Foto van 112brabant.nl:


Zoals te zien een afzetting van een oprit van de A67 (HMpaaltje), waarop de politie wagen staat en de beste agent staat dan ook nog eens met de rug naar het verkeer. Maar wat ik nog aparter vind, is dat daar een fotograaf daar gestopt is... Wat is jullie mening?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1603 Gepost op: 24 oktober 2012, 19:07:01
Ander "type" van "fotografen kan dit?".

Foto van 112brabant.nl:


Zoals te zien een afzetting van een oprit van de A67 (HMpaaltje), waarop de politie wagen staat en de beste agent staat dan ook nog eens met de rug naar het verkeer. Maar wat ik nog aparter vind, is dat daar een fotograaf daar gestopt is... Wat is jullie mening?

Voertuig staat in ieder geval keurig in de fent off, dat zie je helaas wel eens anders. Moeilijk oordelen want het zou zomaar kunnen dat er voor dit voertuig nog meer HV voertuigen staan. Is dit niet het geval is de positie van de agent en de fotograaf niet handig. Zeker omdat de berm gewoon beloopbaar lijkt.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1604 Gepost op: 25 oktober 2012, 14:27:28
Voertuig staat in ieder geval keurig in de fent off, dat zie je helaas wel eens anders. Moeilijk oordelen want het zou zomaar kunnen dat er voor dit voertuig nog meer HV voertuigen staan. Is dit niet het geval is de positie van de agent en de fotograaf niet handig. Zeker omdat de berm gewoon beloopbaar lijkt.
Foto van de andere kant gevonden in het Eindhovens Dagblad.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #1605 Gepost op: 5 november 2012, 10:02:25
http://regio15.nl/actueel/lijst-weergave/32-ongevallen/13356-scooterrijder-onder-auto-na-aanrijding

In het filmpje, rond 0:55, komt een shot voorbij van het slachtoffer op brancard, in zijn onderbroek, met een niet al te perfecte blur.
Ook lijkt de filmer nou niet echt heel ver van het slachtoffer af te staan.

Is dit nou echt een shot wat bijdraagt aan het gehele plaatje, aan de nieuwswaarde, of had deze misschien toch beter achterwegen gelaten kunnen worden?

Ik breng dit niet aan de orde om met vingertjes te wijzen of iets dergelijks, ik ben gewoon benieuwd naar jullie meningen en wil weten wat men nou van dit soort beelden vindt.  ;)

Ik heb er geen moeite mee. Als de HV-ers dit wel hadden, hadden ze wel schermen omhoog gehouden o.i.d. Wat de cameraman wel had kunnen doen is het shot wat later oppakken, dus als de brancard en het ambupersoneel alleen op de rug te zien zijn. Dat geeft precies hetzelfde beeld.

Daarnaast is de blur wel heeeel erg slecht. Zelfs een kleine seconde het hele gezicht te zien!

Overigens is het moment tussen motorvpk en motoragent op 0:42 wel mooi om te zien!
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


guest13155

  • Gast
Reactie #1606 Gepost op: 5 november 2012, 10:36:44
Inderdaad mooi momentje om te zien. Ik had de shot ook wat later opgepakt, zoals al gezegd.

Beetje off topic, maar wat mij wel verbaasd is dat er een paar "burgers" aan de stabilisatie aan het werk zijn en de hulpverleners hier gebruik van lijken te maken?!


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #1607 Gepost op: 6 november 2012, 15:42:04
Inderdaad mooi momentje om te zien. Ik had de shot ook wat later opgepakt, zoals al gezegd.

Beetje off topic, maar wat mij wel verbaasd is dat er een paar "burgers" aan de stabilisatie aan het werk zijn en de hulpverleners hier gebruik van lijken te maken?!

Als ik hulpverlener zou zijn, zou ik ook alle hulp aanpakken van mensen die "echt" kunnen helpen en die er niet alleen willen "helpen" om dichtbij te staan. En ik denk dat op 0:11 de personen naast het slachtoffer familie of bekenden zijn om het slachtoffer het meest gerust te stellen. En inderdaad 0:42 mooi moment!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1608 Gepost op: 6 november 2012, 15:59:25
En ik denk dat op 0:11 de personen naast het slachtoffer familie of bekenden zijn om het slachtoffer het meest gerust te stellen.

Gezien de personeelspas en de tas die er bij staat en de handschoenen vermoed ik dat het de arts van het nabijgelegen verzorgingshuis. Ik het bericht wordt ook geschreven dat personeel van het verzorgingshuis eerste hulp verleent.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #1609 Gepost op: 7 november 2012, 14:30:09
Beetje off topic, maar wat mij wel verbaasd is dat er een paar "burgers" aan de stabilisatie aan het werk zijn en de hulpverleners hier gebruik van lijken te maken?!

Bij hulpverleningen op straat zetten we zelfs heel graag burgers in om te helpen. En dat kan ook bij de stabilisatie zijn. Iedereen kan een hoofd vast houden na een hele korte instructie. Zodra we zaken gaan doen zoals een nekkraag aanbrengen zal een getrainde hulpverlener het hoofd moeten vasthouden, dit geldt ook tijdens een log-rol. (gecontroleerd draaien van de patient) Maar zodra de nekkraag in positie is mag een leek het hoofd weer immobiliseren.

Ook bij andere zaken gebruiken we omstanders, zoals voor het vasthouden van een infuuszak, of het tillen van de patient op de plank naar de brancard. We zijn erin getraind om leken goed te instrueren.
 
En bij een reanimatie kunnen we omstanders ook voor BLS gebruiken of weer een infuuszak vast houden indien nodig.

Het werkt twee kanten op: soms gebruiken we ze graag, maar soms zien we ze liever verdwijnen omdat ze net wat te enthousiast zijn of steeds in de weg lopen.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.