Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 789996 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

JMS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #1790 Gepost op: 29 maart 2013, 08:38:35
En waaruit concludeer jij dan dat dit een zelfmoordpoging zou zijn?
Agenten en portoverkeer op speaker t.p.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1791 Gepost op: 29 maart 2013, 12:27:29
Ik vind een drijvende man op deze manier niet schokkend.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #1792 Gepost op: 29 maart 2013, 19:25:07
Agenten en portoverkeer op speaker t.p.
Niet goed dat dit ter plaatse hoorbaar was maar misschien moet je er zelf dan ook discreet mee om gaan?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1793 Gepost op: 29 maart 2013, 20:34:43
Het is mij ook al meerdere keren overkomen dat ik zonder moeite te hoeven doen portoverkeer kon mee luisteren van ambulance- of politiemedewerkers. Vervelend en ook zeker niet de bedoeling, maar als daaruit informatie kan worden gehaald die nieuwswaardig is, dan zie ik dat gewoon als vrije nieuwsgaring. Dat het nu om een poging zelfmoord gaat is natuurlijk wel een taboe, maar toch.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #1794 Gepost op: 31 maart 2013, 17:01:11
realiseer je dat informatie die over portofoons hoorbaar is niet altijd correct is.
Er worden soms aannames gedaan of suggesties. En die zouden dan klakkeloos in de media verschijnen.

Ik heb ook nooit begrepen waarom portofoonverkeer soms voor omstanders hoorbaar kan zijn.
We doen er alles aan om dit niet afluisterbaar te maken en vervolgens zetten we een paar speakers aan.......  :(
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1795 Gepost op: 31 maart 2013, 18:01:04
realiseer je dat informatie die over portofoons hoorbaar is niet altijd correct is.
Er worden soms aannames gedaan of suggesties. En die zouden dan klakkeloos in de media verschijnen.

Ik heb ook nooit begrepen waarom portofoonverkeer soms voor omstanders hoorbaar kan zijn.
We doen er alles aan om dit niet afluisterbaar te maken en vervolgens zetten we een paar speakers aan.......  :(

Maar dat kun je die media niet aanrekenen natuurlijk dat zij daar een "verhaal" uit destileren... in dat kader kan de hulpverlening zelf een heleboel leren en voorkomen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1796 Gepost op: 31 maart 2013, 19:50:32
Het gebeurd inderdaad regelmatig dat men het portoverkeer erg hard heeft staan. Vooral de brandweer heeft wel eens de neiging om het portoverkeer te laten horen via de speakers in het voertuig. Op die manier kan inderdaad iedereen meeluisteren. Wel eens aan het einde van het incident de vraag gekregen of het portoverkeer niet hoorbaar kon zijn op mijn video. Ik wil daar graag rekening mee houden, maar als ik intressante shots heb, die ik niet heb zonder portoverkeer erop, dan hebben ze helaas pech. Ik kan daar geen rekening mee houden.

Volgens mij zijn er zelfs regels over? Afluisteren mag niet, maar als je het zonder moeite te doen toch kunt horen is het wel vrije nieuwsgaaring?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #1797 Gepost op: 31 maart 2013, 19:53:40
Ik denk niet dat dit door regelgeving af te dekken is.
Alhoewel: Daar komen de lintjes weer in beeld: iedereen achter de linten en de linten op een dusdanige afstand dat gesprekken niet hoorbaar zijn.  O0

Nee, hoor. Ik vind dat professionals hier de hand in eigen boezem moeten steken. Je moet je realiseren dat alles gehoord kan worden dus maak gebruik van oortjes, of zet in ieder geval niet de speakers vol aan!
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1798 Gepost op: 31 maart 2013, 19:56:21
Ik ben toch blij dat wij met oortjes werken, en de echte relevante informatie voor een buitenstaander niet hoorbaar is. Over het algemeen houdt een bevelvoerder of OVD wel rekening met de oren van buitenstaanders die luisteren naar zaken die niet voor hun bestemt zijn. De telefoon is erg geduldig. ::)


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #1799 Gepost op: 1 april 2013, 15:13:12
Ach, over het algemeen moet je hier bijna in de speaker gaan hangen volgens mij voordat je het kan horen als de pomp staat te brullen of het pompje van het THV gereedschap. Alleen als de motor stationair draait kan je het van een korte afstand horen. Net voldoende voor de CH/P dus. Tenminste, dat is hier in Asten het geval.