Eerder bericht:Dus wordt er ook schande gesproken van de beelden op tv, en ik weet dat ik daar zeker niet de enige in ben.
Nogmaals; ik vind daar echt geen verschil in zitten.
Die discussie valt net zo goed onder dit topic, alleen vinden we kennelijk dingen die in de buurt gebeuren ernstiger dan wat er over de grens gebeurd... Ik herken het ook wel hoor, maar toch ben ik echt tegen de enorm schokkende beelden van de "ver van mijn bed show"
Maar dan nog: de smaken verschillen. Eerder noemde 024 de mensen van 112-websites of het willen vastleggen van ongevallen 'pervers' of zoiets. Anderzijds zijn er tienduizenden die alles willen weten over de ins en outs van een ongeval. Zijn dat dan allemaal (ook) perverselingen? Nieuwsgierigheid zit in de aard van de mens. Ga je met drie man opvallend naar de lucht staren en wijzen, dan staren op een gegeven moment alle voorbijgangers naar de lucht. Probeer maar eens.
Idem dus bij ongevallen en branden.
Als medewerkers aan een 112-site zijn wij dus net zo nieuwsgierig (en geïnteresseerd in de hulpverlening), maar verschaffen daarnaast de beelden. Daar kan je over van mening verschillen. De een vindt het bestaan van dergelijke sites al pervers, de ander legt de grens wat meer bij wat er precies op de foto's te zien is. Je gaat er niet uitkomen vrees ik.