Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 815800 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #1890 Gepost op: 12 juni 2013, 19:45:16
Op dat moment naar het slachtoffer toe gaan? Die zit te wachten op gezeur over wel of niet een geblurde foto?
Lijkt mij niet.

Ik zou zeggen: slachtoffer dus blurren. Zeker in dit soort leeftijden kunnen dit soort foto's zo enorm misbruikt worden.
Het zou de eerste niet zijn die door pesterijen zelfmoord pleegt...
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #1891 Gepost op: 12 juni 2013, 20:37:59
Citaat van: hoefhaan link=msg=1172862 date=1371059116
Op dat moment naar het slachtoffer toe gaan? Die zit te wachten op gezeur over wel of niet een geblurde foto?
Lijkt mij niet.

Ik zou zeggen: slachtoffer dus blurren. Zeker in dit soort leeftijden kunnen dit soort foto's zo enorm misbruikt worden.
Het zou de eerste niet zijn die door pesterijen zelfmoord pleegt...

Ik zou zeggen, gewoon blurren ;)

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1892 Gepost op: 13 juni 2013, 00:08:37
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1172876 date=1371062279
Ik zou zeggen, gewoon blurren ;)
Citaat van: hoefhaan link=msg=1172862 date=1371059116
Ik zou zeggen: slachtoffer dus blurren.
Dat zeg ik. Om welke reden - behalve lief en aardig zijn - moet deze persoon geblurred worden? Is er een ramp voltrokken, waarbij de ouders niet weten wat er met hun kroost is gebeurd, gaat het om een verdachte in een lopend onderzoek... Volgens mij is er iets kleins fout gegaan, is het goed opgelost zonder slachtoffers en
Citaat van: peen van dienst link=msg=1172692 date=1371017365
iedereen heeft er hartelijk om kunnen lachen.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1893 Gepost op: 13 juni 2013, 02:25:15
Citaat van: Haageneesch link=msg=1172944 date=1371074917
Dat zeg ik. Om welke reden - behalve lief en aardig zijn - moet deze persoon geblurred worden? Is er een ramp voltrokken, waarbij de ouders niet weten wat er met hun kroost is gebeurd, gaat het om een verdachte in een lopend onderzoek... Volgens mij is er iets kleins fout gegaan, is het goed opgelost zonder slachtoffers en

Als je nou ff alles leest en citeert hoeft men niet steeds in herhaling te vallen! Zoals Hoefhaan al opperde: Zeker in dit soort leeftijden kunnen dit soort foto's zo enorm misbruikt worden.
Het zou de eerste niet zijn die door pesterijen zelfmoord pleegt of een andere manier in de problemen komt.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #1894 Gepost op: 13 juni 2013, 08:09:25
Zo kan je van alles wel een drama maken. Zelfmoord. Heb het idee dat we elkaar in Nederland langzaam gek aan het maken zijn.  :-X
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

oma

• Senior gebruiker
Reactie #1895 Gepost op: 13 juni 2013, 08:27:45
Citaat van: Arie link=msg=1172981 date=1371103765
Zo kan je van alles wel een drama maken. Zelfmoord. Heb het idee dat we elkaar in Nederland langzaam gek aan het maken zijn.  :-X

De kans dat ze vroegtijdig sterft door obesitas lijkt me groter dan dat ze door zelfmoord om het leven komt.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #1896 Gepost op: 13 juni 2013, 08:43:58
Haha, ja, dat was mijn gedachte ook, maar twijfelde of ik het hier neer ging zetten. Je haalt weer eens de hete kastanjes uit het vuur!

Nee, het is geen gekmakerij maar ik kom meer dan genoeg jongeren tegen die zelfmoordpogingen doen (wel of niet serieus) omdat ze gepest worden. En als je daar als fotograaf aan mee wilt werken...

Het is en blijft een slachtoffer in mijn ogen. En stel dat ze eerst toestemming geeft. Dan zal dat zijn vanwege de adrenaline. Ze is zich vast helemaal de t#ring geschrokken, en kan er eerst inderdaad om lachen. Maar de schrik komt vaak pas achteraf.
Hoeveel foto's van jongeren verschijnen er niet op facebook waarvan ze achteraf ONGELOOFELIJK veel spijt van hebben?

Citaat van: Haageneesch link=msg=1172944 date=1371074917
Is er een ramp voltrokken, waarbij de ouders niet weten wat er met hun kroost is gebeurd, gaat het om een verdachte in een lopend onderzoek...
Dan hoeven jullie voortaan vrijwel niemand meer te blurren toch?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

M@rcel

• Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #1897 Gepost op: 13 juni 2013, 09:02:10
Citaat van: 024 link=msg=1172989 date=1371104865
De kans dat ze vroegtijdig sterft door obesitas lijkt me groter dan dat ze door zelfmoord om het leven komt.

Beetje flauwe opmerking  :-\

Zelfmoord onder jongeren is na verkeersongevallen doodsoorzaak nummer 2....
Maar ja, daar praten we liever niet over.

Grtz,
Marcel

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #1898 Gepost op: 13 juni 2013, 09:27:10
Citaat van: M@rcel link=msg=1173004 date=1371106930
Beetje flauwe opmerking  :-\

Zelfmoord onder jongeren is na verkeersongevallen doodsoorzaak nummer 2....
Maar ja, daar praten we liever niet over.

Grtz,
Marcel

Zelfmoord bij jongeren is ook ene trieste zaak. Maar dat is een open deur.

Maar dat laat onverlet dat we niet bij iedere scheet die dwars zit een schuldgevoel moeten gaan aanpraten van 'door jullie kan ze wel eens zelfmoord gaan plegen', of woorden van gelijke strekking.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1899 Gepost op: 13 juni 2013, 09:32:19
Vraag tussendoor.. Is er voor minderjarigen niets geregeld in de zin dat er toestemming moet zijn van de.ouder / verzorger? Ben zelf vader van een puber dus kijk er ook met een ander gevoel naar. Zou als vader niet blij zijn met deze fotos.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.