Soms vraag ik mij echt af waar het heen gaat met deze maatschappij. Het enige waar aan word gedacht is 'ik MOET die foto's maken'. Het liefst zo smerig mogelijk met zoveel mogelijk sappige details dat het net op de grens van toelaatbaar is (of er flink overheen).
Beetje bullshit dit vooroordeel.
Fotografen zijn in Nederland nog flink terughoudend als het om 'sappige details' gaat. Ik weet niet of je de site 'Liveleak' kent en wat daar allemaal op te zien is? Dat zou in Nederland in de verste verten niet worden gepubliceerd.
Natuurlijk zijn in een topic als dit genoeg voorbeelden te lezen over hoe het niet moet. Maar we praten dan over een topic dat al jaren hier staat in een land waar iedere dag weer duizenden incidenten gebeuren en er dito foto's van worden gemaakt. En waar tegenstanders op het vinkentouw zitten om a la minute toe te slaan met kritiek als er net een stukje been of arm teveel te zien is van een slachtoffer.
Er zullen altijd lieden zijn die over lijken gaan. Maar je kan met goed fatsoen niet zeggen dat de algemene tendens in dit land is dat alleen maar smerige foto's worden geplaatst waar geen enkel greintje empathie uit naar voren komt.
Discussies slaan dood als je uitzonderingen tot regel gaat verheffen.....