Leg mij is uit dan waarom dat niet zo is? Jij bent namelijk de eerste die ik hoor die dit niet kan(uitgezonderd van mensen die bijv. het syndroom van down hebben o.d.).
Nu was ik niet van plan m'n hele medische dossier hier op het forum te knallen, maar ik kan wel wat vertellen.
Ik heb 4 jaar terug een verkeersongeval gehad met de fiets. Ik ben tegen een rijdende auto aangereden, en ben daarbij met mijn lies, cq mannelijkheid op de hoek van m'n stuur terecht gekomen. In eerste instantie geen klachten, maar later bleek dat er een bloedvat was afgekneld waardoor een gedeelte van mijn lichaam geen bloedtoevoer kreeg. Met pijn op bed gaan liggen en de volgende dag naar het ziekenhuis. Echter was het toen al te laat en was het lichaamsgedeelte al aan het afsterven.
Sindsdien lijd ik aan een chronisch pijnsyndroom. Ik kan niet meer fietsen. Ik kan bijna niet meer werken. Ik kan niet meer ver lopen. Ik kan niet meer de hele dag uit bed zijn, maar kan met geluk 4 tot 5 uur per dag lopen, de rest van de dag lig ik op bed. Bijkomend heb ik diverse andere klachten gekregen. Zo heb ik een hele slechte blaas, geen gevoel in alles wat aan de blaas gekoppeld is, Posttraumatische stress, en ik heb zeer regelmatig ontstekingen die meestal tot operaties of SEH Bezoeken leiden.
Wanneer ik een EHBO diploma zou willen behalen loop ik tegen een aantal problemen aan.
1. Het is voor mij praktisch onmogelijk om hartmassage uit te voeren. De handelingen zijn immers veel te zwaar voor mijn lichaam.
2. Gezien de onregelmatigheid van de klachten kan ik nooit de cursussen bijwonen. Immers gaat het soms 2 weken goed, maar kan het ook gebeuren dat ik een hele week niet uit bed kan komen (op toiletbezoeken en medicijnen nemen na).
3. Financieel gezien is de EHBO cursus lastiger dan veel mensen inzien. Ik moet leven van een Arbeidsongeschiktheid uitkering. Voor de dagen dat het lukt mag ik wat bijverdienen met het maken van video. Maar dan houd het ook echt wel op.
Medisch gezien is er nog steeds geen verbetering in mijn toestand te zien. Het lijkt erop dat de klachten alleen maar erger worden door de tijd heen. Medisch gezien kunnen de dokters ook niet veel voor mij betekenen. Voorlopig is er nog geen uitzicht op herstel. Er is slechts een hoop op stabilisatie van de klachten.