Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 815824 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2030 Gepost op: 10 juli 2013, 14:40:32
Citaat van: dylan link=msg=1182314 date=1373458339
..........................
Om iedereen tevreden te houden ga ik zomenteen het filmpje alsnog aanpassen. Het huidige werk gaat wel voor, dus verwacht niet van ons dat het binnen vijf minuten is veranderd. De film is wel al van youtube afgehaald! GinoPress zal nooit slachtoffers etc. dermate herkenbaar in beeld brengen dat iedereen kan zien en weten wie het is. Mede daarom zullen wij de film aanpassen. Op deze manier laten wij zien dat GinoPress zeker een professioneel bedrijf is, met alle respect voor slachtoffers....

Dylan Tolhuisen
Tolhuisen Fotografie
Medewerker Persbureau GinoPress
Als dat de enige reden is om het filmpje alsnog aan te passen heb ik zo mijn twijfels bij de rest van je bericht en het inzicht van de redactieleden. Het in beeld brengen van het slachtoffer voegt namelijk niets toe aan het hele ongeval.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #2031 Gepost op: 10 juli 2013, 14:41:34
Aller eerst is het zeker verleden tijd dat er alleen maar jeugdige mensen bij ons zijn aangesloten. Van een aanzienlijk gedeelte hebben wij afscheid genomen. Daar voor in de plaats zijn mensen gekomen die ouder zijn dan ongeveer, een schatting, 24 jaar. Een groot gedeelte daarvan werkt met een politieperskaart.

Ach ja, de vooroordelen.

Ken ze allemaal. De zogenaamde 'gekochte' followers, het zogenaamde 'cowboygedrag' van jouw fotografen, teksten die lagere school niveau niet zouden ontstijgen etc.

Calimerogedrag, gewoon niets van aantrekken :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2032 Gepost op: 10 juli 2013, 14:59:21
Wat dit filmpje betreft. Gisteren is door mijn collega de afweging gemaakt het filmpje zo te publiceren. Het slachtoffer is inderdaad in beeld. Alleen kan je zijn gezicht niet letterlijk natekenen. Er is met meerdere mensen overleg geweest, en meerdere mensen vonden het slachtoffer niet herkenbaar in beeld. Hij is er. Dat klopt. Maar niet herkenbaar.... Ik heb er vandaag met de betreffende collega naar gekeken. Ik zou dit zelf niet hebben gepubliceerd, maar ik snap zijn afweging wel. Zeker omdat het in het shot draait om de MMT arts die aankomt op een scooter, en er niet doelbewust is gezoomd op het slachtoffer.

Om iedereen tevreden te houden ga ik zomenteen het filmpje alsnog aanpassen. Het huidige werk gaat wel voor, dus verwacht niet van ons dat het binnen vijf minuten is veranderd. De film is wel al van youtube afgehaald! GinoPress zal nooit slachtoffers etc. dermate herkenbaar in beeld brengen dat iedereen kan zien en weten wie het is. Mede daarom zullen wij de film aanpassen. Op deze manier laten wij zien dat GinoPress zeker een professioneel bedrijf is, met alle respect voor slachtoffers....
Ik heb het filmpje bekeken en ik weet zeker dat als het een vage bekende van mij zou zijn dat ik hem absoluut zou herkennen. Hij was toch behoorlijk duidelijk in beeld met zijn gezicht. Daarbij stel je eerst dat GinoPress nooit slachtoffers herkenbaar in beeld brengt en daarna stel je dat de beelden toch maar offline zijn gehaald voor bewerking. Dat spreekt elkaar tegen want als er niets op aan te merken was, was die extra bewerking ook niet nodig.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2033 Gepost op: 10 juli 2013, 16:57:38
Wat dit filmpje betreft. Gisteren is door mijn collega de afweging gemaakt het filmpje zo te publiceren. Het slachtoffer is inderdaad in beeld. Alleen kan je zijn gezicht niet letterlijk natekenen. Er is met meerdere mensen overleg geweest, en meerdere mensen vonden het slachtoffer niet herkenbaar in beeld. Hij is er. Dat klopt. Maar niet herkenbaar.... Ik heb er vandaag met de betreffende collega naar gekeken. Ik zou dit zelf niet hebben gepubliceerd, maar ik snap zijn afweging wel. Zeker omdat het in het shot draait om de MMT arts die aankomt op een scooter, en er niet doelbewust is gezoomd op het slachtoffer.

Het ging niet alleen om het shotje dat de MMT arts achterop de scooter aankomt. Maar ook het shot waarin de arts een medicijn in zijn arm prikt.

Ik kan niet begrijpen dat een degelijk shot gepubliceerd word. Je geeft aan dat de beelden door een redactielid geplaatst worden. Dat betekend dat het beeld dus al door 2 personen gezien is voordat het op internet staat. Waarom is dit shot dat niet verwijderd? Het is allereerst op het randje van wel of niet kunnen. En daarnaast is het shot (samen met diverse andere) wegens de vele bewegingen onverkoopbaar.

Wat is uberhaupt de bedoeling van jullie website. Volgens het KVK zijn jullie een Persfotografiebedrijf gericht op de verkoop. Waarom zie ik dan zoveel foto's die geen nieuwswaarde hebben? Het lijkt mij dat de redacteuren die foto's er wel tussenuit zouden vissen toch?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2034 Gepost op: 10 juli 2013, 18:54:12
En hij is off-line...  :)

tolhuisenfotografie

• Forum gebruiker
    • TolhuisenFotografie
Reactie #2035 Gepost op: 10 juli 2013, 20:21:30
Bedankt voor jullie reactie's...

Ik heb gisteren het filmpje niet gezien. Naar aanleiding van jullie reacties ben ik ga kijken... En ik vind jullie commentaar niet heel erg overdreven. Jullie hebben zelfs gelijk.
Zeker het shot met de spuit, het voegt totaal niets toe. Ik heb de video nu zelf bewerkt, en het zo goed als allemaal verwijderd.

Wij willen geen slachtoffers in beeld brengen. Mensen waarvan je de kleur ogen kan zien bijvoorbeeld. Er zijn foto's voorbij gekomen, die wij niet hebben geplaatst, die het daglicht niet kunnen verdragen... Ik vind het persoonlijk dan ook wel een deel verantwoordelijkheid van de betreffende fotograaf. Het nu verwijderen en opnieuw plaatsen van die video is niet elkaar tegen spreken. Maar de ene vind het niet kunnen. De ander vind het prima. Wij willen graag iedereen tevreden houden, en daarom heb ik het filmpje aangepast.

Voor jullie beeldvorming: Degene die gisteren in eerste instantie de video binnenkreeg, wilde hier niets mee doen. Na overleg heeft hij het toch gedaan. Wat zou jij doen als je baas zegt: Je kan dat wel doen. Het is mijn verantwoording? Dan zal je het ook uitvoeren.... In dit geval ook... Na jullie commentaar mocht ik de video wijzigen... Gelukkig. Wij hebben onderling afgesproken, ondanks de strenge selectie, nog beter te gaan kijken. Ik persoonlijk betreur deze situatie. Ik zal, met het team nog meer ons best doen slachtoffers uit beeld te houden.... Het gaat immers vaak wel goed. Dat moeten jullie (de mensen die normaal onze filmpjes en foto's ook bekijken) ook weten.....

Met vriendelijke groet,
Dylan Tolhuisen

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2036 Gepost op: 10 juli 2013, 20:26:40
Citaat van: dylan link=msg=1182404 date=1373480490
Bedankt voor jullie reactie's...

Ik heb gisteren het filmpje niet gezien. Naar aanleiding van jullie reacties ben ik ga kijken... En ik vind jullie commentaar niet heel erg overdreven. Jullie hebben zelfs gelijk.
Zeker het shot met de spuit, het voegt totaal niets toe. Ik heb de video nu zelf bewerkt, en het zo goed als allemaal verwijderd.

Wij willen geen slachtoffers in beeld brengen. Mensen waarvan je de kleur ogen kan zien bijvoorbeeld. Er zijn foto's voorbij gekomen, die wij niet hebben geplaatst, die het daglicht niet kunnen verdragen... Ik vind het persoonlijk dan ook wel een deel verantwoordelijkheid van de betreffende fotograaf. Het nu verwijderen en opnieuw plaatsen van die video is niet elkaar tegen spreken. Maar de ene vind het niet kunnen. De ander vind het prima. Wij willen graag iedereen tevreden houden, en daarom heb ik het filmpje aangepast.

Voor jullie beeldvorming: Degene die gisteren in eerste instantie de video binnenkreeg, wilde hier niets mee doen. Na overleg heeft hij het toch gedaan. Wat zou jij doen als je baas zegt: Je kan dat wel doen. Het is mijn verantwoording? Dan zal je het ook uitvoeren.... In dit geval ook... Na jullie commentaar mocht ik de video wijzigen... Gelukkig. Wij hebben onderling afgesproken, ondanks de strenge selectie, nog beter te gaan kijken. Ik persoonlijk betreur deze situatie. Ik zal, met het team nog meer ons best doen slachtoffers uit beeld te houden.... Het gaat immers vaak wel goed. Dat moeten jullie (de mensen die normaal onze filmpjes en foto's ook bekijken) ook weten.....

Met vriendelijke groet,
Dylan Tolhuisen
Kijk, en daar worden we blij van. je krijgt reacties en commentaar over een filmpje wat niet helemaal goed valt, en je gaat na intern beraad toch iets doen met die reacties. Top!! O0

tolhuisenfotografie

• Forum gebruiker
    • TolhuisenFotografie
Reactie #2037 Gepost op: 10 juli 2013, 20:32:38
Citaat van: Peter71 link=msg=1182405 date=1373480800
Kijk, en daar worden we blij van. je krijgt reacties en commentaar over een filmpje wat niet helemaal goed valt, en je gaat na intern beraad toch iets doen met die reacties. Top!! O0

Persoonlijk denk ik dat ik niet heel meer kan doen... Jammer immers van de foto (in dit geval videograaf) dat dit wel wordt ingestuurd. Dan had dit probleem al eerder voorkomen kunnen worden......

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #2038 Gepost op: 10 juli 2013, 20:54:00
Citaat van: dylan link=msg=1182404 date=1373480490
Wat zou jij doen als je baas zegt: Je kan dat wel doen. Het is mijn verantwoording? Dan zal je het ook uitvoeren....
Dat vind ik dus een kwalijke zaak. Niet alleen zeg je hiermee dat 'de baas' aangeeft dat bepaalde beelden in zijn ogen wel kunnen (wat ethisch gezien en vanuit privacy overwegingen niet kunnen), maar dat de fotograaf/videograaf zelf dus ook die selectie niet heeft gemaakt. In totaal zijn er dus drie personen (minstens) die verantwoordelijk zijn. De foto-/videograaf, de 'baas' en jij (die uiteindelijk aan de bel trekt). Dit lijkt mij een typisch geval van: hier moet structueel iets veranderen. Vreemde manier van werken.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

tolhuisenfotografie

• Forum gebruiker
    • TolhuisenFotografie
Reactie #2039 Gepost op: 10 juli 2013, 21:02:12
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1182418 date=1373482440
Dat vind ik dus een kwalijke zaak. Niet alleen zeg je hiermee dat 'de baas' aangeeft dat bepaalde beelden in zijn ogen wel kunnen (wat ethisch gezien en vanuit privacy overwegingen niet kunnen), maar dat de fotograaf/videograaf zelf dus ook die selectie niet heeft gemaakt. In totaal zijn er dus drie personen (minstens) die verantwoordelijk zijn. De foto-/videograaf, de 'baas' en jij (die uiteindelijk aan de bel trekt). Dit lijkt mij een typisch geval van: hier moet structueel iets veranderen. Vreemde manier van werken.

Je hebt gelijk Stefan. Op het punt na dat ik verantwoordelijk ben na... Er is er vanuit GinoPress 1 iemand verantwoordelijk. Dat is de eigenaar van het persbureau. Wat de fotograaf verkeerd doet, daar kan GinoPress niet op worden aangesproken... Tenzij er iets fout gaat in iets wat in naam van GinoPress wordt gepubliceerd... Zoals in dit geval. Het is opgelost, na jullie commentaar weliswaar. Ik maak me er hard voor, om er voor te zorgen dat het niet meer voorkomt. Een garantie kan ik niet geven uiteraard. Een foutje kan altijd....! Deze is er nu in ieder geval uit..... Gelukkig