ooit aan gedacht om NA de inzet naar de agenten te stappen. om dan te vragen wat er is gebeurt.
Ooit aan gedacht dat ik dat altijd doe, maar dat de agenten het (zeker bij eenzijdige ongevallen) ook vaak niet weten. Zoals gezegd gaat de hulpverlening voor. Vragen kunnen ze altijd later in het ziekenhuis.
met het 2e ben ik het niet eens want als de bureauredacteuren mijn foto's niet willen loop ik geld mis. nou doe ik het niet echt voor het geld maar een zakcentje verdienen met foto's maken is altijd leuk.
En dus laat jij je koeieneren door een bureauredacteur die misschien van toeten nog blazen weet? Kom op zeg, je hebt toch ook nog een eigen verantwoordelijkheid? Los daarvan breng je mensen die hun brood verdienen met fotografie in de problemen want straks moeten zij dat ook doen:
"want die andere fotograaf doet het ook". Op deze manier ben je dus bezig om een bestaande status quo te doorbreken. Niet voor je beroep, maar om een zakcentje bij te verdienen.
Waarom moet een fotograaf voor aanvullende info zorgen? De redacteur kan naderhand gewoon met Voorlichting bellen lijkt mij. Dan heb je alsnog een compleet verhaal.
Omdat wij bij de internetredactie van HDC-Media alleen foto's kunnen verkopen als we zelf de tekst aanleveren. Internet heeft niet de capaciteit om zelf artikelen te schrijven. Het wordt anders als de lokale (papieren) redactie zich er mee gaat bemoeien, maar dan nog ben ik ter plaatse en zij meestal niet.
En uiteraard wordt ook voorlichting gebeld als dat nodig is. Maar ik heb het al meegemaakt dat de krant voorlichting belt, de voorlichter belt de meldkamer en deze vraagt aan de OvD om de voorlichter te bellen. Die OvD staat naast mij en zegt op dat moment geen tijd te hebben. En dan hebben we het nog niet over de fouten die gemaakt wordt als er te veel schijven tussen zitten. (Met dien verstande dat het ook vaak wel goed gaat.)
Een meer recent probleem is dat in Noord-Holland de voorlichting van drie regio's is samengevoegd. Het gevolg is dat de voorlichter niet meer voor kleine dingen gebeld wilt worden. Dan ben ik toch altijd blij dat ik zelf mijn info verzamel. En inderdaad, wachten op een politiepersbericht werkt niet met de huidige snelheid van het nieuws.