Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 816661 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

RUIJ

• Forum gebruiker

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #2391 Gepost op: 10 augustus 2014, 21:33:04

Wat gaat daar te ver in volgens jou. Volgens mij is datgene wat er eventueel te zien is netjes geblurd. Of het moet zijn dat de je de inzet filmen te ver vind gaan na het tragische ongeval met de brandweerduiker afgelopen maandag. Ook daar vind ik het wel meevallen, natuurlijk is het een uiterst beladen inzet geweest, zeker omdat ook nu weer een dodelijk SO is gevallen maar ik zie daar nog geen reden om de inzet niet te filmen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Reactie #2392 Gepost op: 10 augustus 2014, 21:39:50
Ik haal van die website:
"DE BOEKEL - Een man is gistermiddag overleden nadat hij met zijn auto bij De Boekel nabij Akersloot in het Noordhollands Kanaal was beland. Een meisje van twee en een jongen van vier die ook in de auto zaten, liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis." en "Volgens de Veiligheidsregio was het ongeluk van gisteren daarom extra aangrijpend voor de brandweerduikers..."

Daarnaast staat er ook:
"Een meisje van twee en een jongen van vier die ook in de auto zaten, liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis." Dat hoewel de woordvoerder van de veiligheidsregio in het filmpje (in hetzelfde nieuwsbericht!!) zegt dat het een kind van 3 en een kind van 6 jaar betrof.

Gistermiddag overleden? Gisteren ongeval? Het tragisch ongeval is vandaag gebeurd.... Betrouwbaar, dat dagblad. ::) :-\
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #2393 Gepost op: 10 augustus 2014, 21:48:51

Wat betreft de dag, daar is wel eens vaker discussie over geweest op het NHD, dit komt omdat de redactie schrijft voor de papieren versie van morgen en de internet redactie neemt dit in 99% van de gevallen 1 op 1 over.

Wat betreft de leeftijden van de twee kinderen heb je gelijk maar dat zal voor de papieren versie van morgen vast gecorrigeerd worden ook dat gebeurd op het NHD regelmatig
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

RUIJ

• Forum gebruiker
Reactie #2394 Gepost op: 10 augustus 2014, 22:15:20
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1288519 date=1407699184
Wat gaat daar te ver in volgens jou. Volgens mij is datgene wat er eventueel te zien is netjes geblurd. Of het moet zijn dat de je de inzet filmen te ver vind gaan na het tragische ongeval met de brandweerduiker afgelopen maandag. Ook daar vind ik het wel meevallen, natuurlijk is het een uiterst beladen inzet geweest, zeker omdat ook nu weer een dodelijk SO is gevallen maar ik zie daar nog geen reden om de inzet niet te filmen.

00:31 hoeft wat mij betref niet zo in beeld

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #2395 Gepost op: 10 augustus 2014, 22:30:30
Citaat van: RUIJ link=msg=1288530 date=1407701720
00:31 hoeft wat mij betref niet zo in beeld
(00:31 is het moment dat een van de kinderen uit het water wordt getild en snel naar de ambulance wordt gebracht)

Ik vind het wel meevallen in die zin dat het kind niet herkenbaar is. En laten we niet vergeten dat dit de essentie is van waarom iedereen daar staat: Mensen redden. En dat wordt in de 2-3 seconden scherp in beeld gebracht.

Wat betreft de leeftijden. Vergeet niet dat zo'n interview plaats vind tussen de 1 en 2 uur na het ongeval. Op dat moment is vaak nog niet geverifieerde informatie beschikbaar en wordt er gewerkt met schattingen. Pas op het moment dat er identificatiepapieren of familie beschikbaar weet men de echte leeftijden.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #2396 Gepost op: 10 augustus 2014, 22:33:15
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1288525 date=1407700131
Wat betreft de dag, daar is wel eens vaker discussie over geweest op het NHD, dit komt omdat de redactie schrijft voor de papieren versie van morgen en de internet redactie neemt dit in 99% van de gevallen 1 op 1 over.
Het is geplaatst door de internetredactie en dus zeer waarschijnlijk aangeleverd door de cameraman/fotograaf. De internetredacteur wordt geacht de tekst na te kijken en eventueel te corrigeren. Ik vermoed dat hij er overheen gelezen heeft.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #2397 Gepost op: 10 augustus 2014, 22:37:48
Vind de video rond 0:31 prima kunnen! De hulpverlening in dit shot doet me wel wat in positieve zin!
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #2398 Gepost op: 11 augustus 2014, 01:16:53

Zie ook het probleem niet. Als dit al niet meer kan? Dan maar beter enkel brandweerauto's op beeld zetten?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #2399 Gepost op: 11 augustus 2014, 01:52:08
 Zou ik onnodig vinden. Maar goed de persoon gaf aan het zelf niet prettig te vinden het te zien, al denken wij daar anders over. Knap werk tijdens die emotionele inzet!
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge