Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 788489 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #240 Gepost op: 20 april 2007, 22:36:17
Nou vooruit, omdat het zulk mooi weer is.

Een bevelvoerdershesje is gemaakt van een bepaalde stof, in een bepaalde uitvoering.  (foto1) Ook OVD's, ROGSen enz lopen erin.
Zo'n hesje is in geen geval te vergelijken met een normaal hesje. (foto2)

Persoonlijk vind ik het hesje teveel op een brandweeruitvoering lijken. Ongeacht wat er nou opstaat. Een rugtas voor de fotograaf, ademlucht voor de bevelvoerder, weg verschil.

Nu iets duidelijker???

Gr Ruud

Helemaal duidelijk Ruud.

Bij ons wordt niet gewerkt met deze hesjes maar met de bekende strepen op de helmen. Voor de OVD/HOVD worden groene hesjes gebruikt. Als ik me dan verplaats in onze situatie en opeens gaan de fotografen met groene hesjes lopen kan ik me ook voorstellen dat er onduidelijkheid ontstaat. Hoe is het bij jullie verder in de regio geregeld? Word dit hesje op regionaal niveau gebruikt of alleen door een korps. Indien dit in meerdere gemeenten wordt gebruikt lijkt het me inderdaad verstandig dat men als fotograaf een afwijkende kleur kiest.

Misschien zien veel menssen het probleem niet omdat in hun regio niet met hesjes etc word gewerkt. Van Ruud zijn kant begrijp ik toch wel waar de schoen knelt.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #241 Gepost op: 20 april 2007, 23:31:29
ik snap eerlijk gezegd het hele punt niet, debrandweerman/vrouw heeft een helm op en een bluspak aan, hoe kun je zo iemand nu verwarren met een ramptoerist in een rood hesje ?

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #242 Gepost op: 20 april 2007, 23:46:17
Waarom blijf je thuis mark? Ook ongevallen horen toch tot het werk van de brandweer?

Ik wil met mijn site het werk van de brandweer laten zien, van reinigen wegdek tot ernstige ongevallen. Inderdaad, ook ik ga hier mank want een OMS-alarm laat ik wel lopen. Dat is ook een van de redenen waarom ik zo af en toe oefeningen probeer vast te leggen, ook dat hoort er naar mijn mening bij.

En door op de juiste wijze te werken, zoals tijdens het maken van de foto's als daarna waarna je foto's selecteerd voor de website, onstaat er wat mij betreft geen probleem...

Klopt helemaal. Ik heb een aantal redenen hiervoor.

1. Ook dit werk van de brandweer interesseert me ontzettend, maar ik heb geen zin om ook maar de kans te lopen de hulpverleners daar te storen als het om mensenlevens gaat.
2. Onze site werkt met 4 fotografen waarvan er 1 altijd bij ongevallen is. Als we met 4 man daar lekker plaatjes gaan staan schieten word het allemaal een beetje té massaal naar mijn mening :)


chef rd

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • vrijwilliger kring 7 zaanstad/ instructeur rbzw
    • kring 7
Reactie #243 Gepost op: 21 april 2007, 15:12:03
ik vind dat de pers er helemaal niets te zoeken heeft bij een ongeval ze lopen aleen maar in de weg

heel erg hinderlijk

ze moeten gewoon netjes wachten tot het vrij gegeven wordt

maar das mijnmening
engine 7 the best in town


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #244 Gepost op: 21 april 2007, 15:28:54
ja het zelfde dan ook voor die agent die maar van dichtbij een beetje staat "toe te kijken"


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #245 Gepost op: 21 april 2007, 15:36:56
ja het zelfde dan ook voor die agent die maar van dichtbij een beetje staat "toe te kijken"
We hebben bij een ongeval toch onze 5 en 10 metercirkels?Binnen de 5 meter cirkel staan alleen maar hulpverleners die daadwerkelijk een taak hebben bij een ongeval.Daar buiten staat prsoneel wat geen directe taak heeft.Daar kan die agent ook staan.Want ook voor de politie gelden die regels  ;)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #246 Gepost op: 21 april 2007, 15:49:19
ja het zelfde dan ook voor die agent die maar van dichtbij een beetje staat "toe te kijken"

Inderdaad ook blauwe ramptoeristen zijn regelmatig aanwezig op een plaats waar ze op dat moment geen toegevoegde waarde hebben.
Niets menselijks is in die gevallen ook oom/tante agent vreemd.  ;D

De zogenaamde persman heeft er helaal weinig tot niets te zoeken, zeker niet als hij er prive staat.
Waarom heeft hij eigenlijk sowieso een vestje aan ?

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


sajo

  • Gast
Reactie #247 Gepost op: 21 april 2007, 16:15:19
Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak, is niet het feit welke kleur het hesje heeft van de fotograaf.
Maar het feit dat men denkt dat dit hesje ook gelijk toestemming geeft, om vaak gewoon zonder pardon onder de afzetlinten door te stormen, ook al is het hun werk.
Een perskaart is naar mijn idee gee vrij toegangs bewijs om de" gevarenzone" te mogen betreden.Wat toch nogsteeds vrij vaak gebeurd.

Kijk een fotograag mag van mij best foto's maken geen probleem want dat hoor nu éénmaal bij het werk van een hulpverlener, maar neem onze regels dan wel in acht.
Ik bedoel een mooie foto waarop te zien is dat we keihard voor iemands leven vechten is toch geen slechte reclame.

Maar vanaf de zijlijn zijn er best nog wel een mooie plaatjes te schieten denk ik zo als ik de meeste foto's bekijk.en de camera's waar menig persfotograaf mee werkt is nu ook niet van het type supermarkt.

Feit vind ik wel, dat een slachtoffer op zo'n moment meestal weerloos is en zich niet kan beroepen op de wet privacy.
maar goed ieder zijn mening hierover.

Gr.J.


sajo

  • Gast
Reactie #248 Gepost op: 21 april 2007, 16:31:28
@ Moderator Palmpie, Want jouw reactie stond hier tussen deze 2 berichten in.

Oordelen of veroordelen daar is een forum toch voor,discussies??
okay, het moet niet uit de hand lopen, maar ik zie hier geen kwaad woord geschreven .
ieder heeft zoals ik al zei daar een mening over en dat mag toch?

Maar ik ben toch wel benieud naar het spreekwoord wat je  bedoeld.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #249 Gepost op: 21 april 2007, 16:50:04
ik vind dat de pers er helemaal niets te zoeken heeft bij een ongeval ze lopen aleen maar in de weg

heel erg hinderlijk

ze moeten gewoon netjes wachten tot het vrij gegeven wordt

maar das mijnmening

Lijkt me sterk dat als de hulpverleners op de betreffende foto aan het afblussen zijn & wegdek aan het reinigen zijn de boel nog niet is vrijgegeven