Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 816727 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2430 Gepost op: 5 oktober 2014, 16:48:42
Het kan wel, maar ik had de eerste twee zeker niet zo gemaakt. Voor mijn gevoel staat hij er nog net niet bovenop en ik zou het zo niet doen. Als je 5 meter terug staat en iets inzoomt krijg je al een veel beter standpunt.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #2431 Gepost op: 5 oktober 2014, 17:04:48
Citaat van: ColinC link=msg=1300294 date=1412500156
Persoon heeft weliswaar een helm op maar toch..
http://www.at5.nl/artikelen/135442/scooterrijder-knalt-frontaal-tegen-lantaarnpaal

Het kan wel maar 1 foto was ook afdoende. snap niet waarom van alle kanten 1. Draagt niets bij aan het geheel.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #2432 Gepost op: 5 oktober 2014, 23:29:45
Citaat van: Bert65 link=msg=1300337 date=1412519750
Inderdaad. Ik ken de fotograaf nog van "vroeger". Hij denkt wel na wat voor foto's wel of niet geplaatst kunnen worden.

Daar zijn de meningen over verdeeld...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2433 Gepost op: 6 oktober 2014, 00:32:07
Het algehele gedrag van deze fotograaf doet bij velen de wenkbrauwen fronsen... Ik verbaas me er ook telkens weer over dat hij nog steeds voor AT5 aan het werk is...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2434 Gepost op: 6 oktober 2014, 00:39:11
Het is ook meer dan eens dat AT5 met nogal... gewaagde foto's in dit topic staat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

verbeekrik

• Forum gebruiker
Reactie #2435 Gepost op: 6 oktober 2014, 11:07:29
Citaat van: Jerommeke link=msg=1300404 date=1412548327
Het algehele gedrag van deze fotograaf doet bij velen de wenkbrauwen fronsen... Ik verbaas me er ook telkens weer over dat hij nog steeds voor AT5 aan het werk is...

AT5 zal het er dus wel mee eens zijn, anders hadden ze het wel niet gepubliceerd of offline laten halen denk ik..

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #2436 Gepost op: 6 oktober 2014, 12:10:12
Citaat van: mesecur link=msg=1300315 date=1412513886
Persoon is niet te herkennen met helm op. Ik zou zeggen, niets mis mee.
Niets mis mee. Mwah. Zou ik hetzelfde hier flikken - ondanks dat met een helm op de bestuurder niet herkenbaar zou zijn - dan zou ik denk ik vanuit de hulpverleningskant aardig wat kritiek krijgen. Iets meer afstand is raadzaam en de opmerking dat de laatste foto eigenlijk als enige voldoende zou zijn geweest, daar ben ik het wel mee eens.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #2437 Gepost op: 6 oktober 2014, 15:19:34
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1300444 date=1412590212
Zou ik hetzelfde hier flikken - ondanks dat met een helm op de bestuurder niet herkenbaar zou zijn - dan zou ik denk ik vanuit de hulpverleningskant aardig wat kritiek krijgen.
Nu is het nog steeds zo dat hulpverleners niet bepalen welke foto's je wel of niet maakt.

Ik vond op zich die 'dichtbij' foto's wel wat toevoegen: je ziet de situatie duidelijker dan op de latere foto met de ambulance op de achtergrond.

Ik vind ze wel kunnen. Hoogstens kan je er wat van vinden of je ze 'snel' moet publiceren (dus: voordat familie in kennis is gesteld) of een paar uur later. Het zijn wel confronterende foto's; waarmee je de familie de stuipen op het lijf kan jagen als je ze te snel publiceert.

Maar na een paar uur... Ik zou ze dan ook in een item zetten hoor.

Peen
Redacteur van

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Reactie #2438 Gepost op: 6 oktober 2014, 16:15:49
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1300444 date=1412590212
Niets mis mee. Mwah. Zou ik hetzelfde hier flikken - ondanks dat met een helm op de bestuurder niet herkenbaar zou zijn - dan zou ik denk ik vanuit de hulpverleningskant aardig wat kritiek krijgen. Iets meer afstand is raadzaam en de opmerking dat de laatste foto eigenlijk als enige voldoende zou zijn geweest, daar ben ik het wel mee eens.

Je luistert dus naar de hulpverleners of je een foto mag plaatsen of niet? Dan heb je 't wel druk met toestemmingen vragen...
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2439 Gepost op: 6 oktober 2014, 16:22:36
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1300488 date=1412604949
Je luistert dus naar de hulpverleners of je een foto mag plaatsen of niet? Dan heb je 't wel druk met toestemmingen vragen...
Dat zegt hij toch helemaal niet... Over iemand woorden in de mond leggen gesproken. Hij heeft het gewoon over kritiek.

Als ik een fotograaf over een slachtoffer gebogen zie staan om een plaatje te schieten, dan zal ik mijn kritieken ook niet onder stoelen en banken steken. En voordat ik weer van het een of ander beschuldigd wordt... Dat is dus niet om het fotograferen te verbieden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.