Klopt, alleen vind ik de nadruk in dit artikel op de negativiteit liggen terwijl 1 enkel individu zich niet kan aanpassen aan de waarden en normen die een fotograaf toch hoort te hebben.
Wat geeft jou het recht om te bepalen of 'de normen en waarden' van iemand anders goed genoeg zijn ?
En voor al diegenen die roepen 'als ik dit zie, stuur ik hem toch echt weg': lees dan het artikel in het korpsblad. Voorzover ik het kan lezen op het scherm staat het daar goed: alleen als iemand de hulpverlening hindert etc. En 'je er aan irriteren' is niet hetzelfde als 'hinderen'.
[knuppel in het hoenderhok]Ik heb het meer gezegd: als je van mening bent dat je iemand anders je normen en waarden op moet gaan leggen en daarvoor je uniform misbruikt, ben je wat mij betreft geen knip voor je neus waard. Dan is er wat mis met je eigen normen en waarden, want je kiest ervoor om als 'gezagsdrager in publieke dienst' bewust de regels te overtreden. Wat in het artikel ook terecht wordt gesteld 'we moeten ons als brandweer meer bewust zijn van deze scheiding van verantwoordelijkheden'. Als je daar moeite mee hebt, moet je maar een andere baan zoeken.[/knuppel]
Ik zeg niet dat dit soort beelden zo maar op de zender gedonderd moeten worden. Maar laat de journalist bepalen welk beeld hij/zij wil maken. En de redactie van het medium wat zij van die 'ruwe' beelden uiteindelijk wil uitzenden. En houd je als brandweer met je eigenlijke taak bezig.
Peen