Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 816755 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #2511 Gepost op: 6 november 2014, 10:18:04
Ik vind ze niet schokkend. Wel confronterend voor familie en bekenden. Het is wel een persoon die ook op andere wijze levend in beeld te zien was (bekend persoon, geen anonieme burger).

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #2512 Gepost op: 6 november 2014, 12:03:42
Citaat van: JJ75 link=msg=1306777 date=1415265484
Ik vind ze niet schokkend. Wel confronterend voor familie en bekenden. Het is wel een persoon die ook op andere wijze levend in beeld te zien was (bekend persoon, geen anonieme burger).
En ik vraag me ook af wat nu schokkender is voor familie en bekenden: de mededeling dat iemand die je kent zojuist doorzeefd is met meerdere kogels uit een automatisch wapen, of deze foto.

Ik denk het eerste. Gezien de hoeveelheid geweld die gebruikt is, is de foto nog behoorlijk netjes m.i.

Peen
Redacteur van

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #2513 Gepost op: 2 december 2014, 22:06:08
https://www.youtube.com/watch?v=MC63MIg-pe0#t=56
Gepubliceerd op 2 dec. 2014
Dinsdagavond zijn twee personen ernstig gewond geraakt bij een steekpartij in winkelcentrum de Dobbe in Zwolle. Twee personen aangevallen door iemand met een mes in de Jumbo supermarkt. Hierbij raakten de twee slachtoffers ernstig gewond. Meerdere ambulances kwamen ter plaatse om de zich te ontfermen over de slachtoffers Beide slachtoffers zijn met spoed overgebracht naar het ziekenhuis. Een van de slachtoffers moest door het ambulancepersoneel gereanimeerd worden. De dader is door omstanders aangehouden en overgedragen aan de politie.

Wat de toedracht is van het steekincident is niet bekend. De politie onderzoek of de slachtoffers en de dader elkaar kennen. Op het moment van het incident was veel winkelend publiek aanwezig in de supermarkt. Zij zijn opgevangen door de politie en overige hulpdiensten.
Beelden: Rutger Pruis

Gaat om 0:51 seconden, zoals dit topic zegt: Fotografen kan dit?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #2514 Gepost op: 2 december 2014, 22:34:53
Je ziet 'niks' van het SO.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2515 Gepost op: 2 december 2014, 22:37:16
Geef je een halfuur een reanimatie van een slachtoffer weer; nee. Maar in deze context (als klein onderdeel van de video overigens) is het wel nieuwswaardig om te laten zien dat het niet een 'doorsnee' steekincident is. Nette weergave.

LaurensHaarlem

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • Maakt foto's en video's
    • Laurens Bosch
Reactie #2516 Gepost op: 2 december 2014, 22:56:26
Het geeft denk ik inderdaad meer de ernst van de situatie weer. Kan voor eventuele nabestaanden achteraf misschien wel confronterend zijn, maar desalniettemin lijkt me hier nu niets mis mee.

Overigens vind ik het knap van de ambulanceverpleegkundige dat hij lopend in zo'n kleine hoek zo'n ogenschijnlijk diepe compressie kan bereiken, maar dat terzijde.
https://twitter.com/BoschLaurens  https://twitter.com/NieuwsFoto_Nu  https://www.facebook.com/NieuwsFoto.nu

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #2517 Gepost op: 2 december 2014, 23:07:31
Vult het het verhaal aan? Ja. Maar had het dan bij het eerste shot gelaten. Ik zou het tweede shot weg laten.

Niet omdat het schokkend is maar het is en blijft een naar gezicht waar niet iedereen op is voorbereid.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #2518 Gepost op: 3 december 2014, 00:03:58
Citaat van: DiNozzo link=msg=1312066 date=1417558051
Vult het het verhaal aan? Ja. Maar had het dan bij het eerste shot gelaten. Ik zou het tweede shot weg laten.

Niet omdat het schokkend is maar het is en blijft een naar gezicht waar niet iedereen op is voorbereid.

Dan kan je toch helemaal geen nieuws meer uitzenden, ruiming van een kippenschuur, situatie in het Midden Oosten, etc.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #2519 Gepost op: 3 december 2014, 00:29:45
Tja, ik denk dat het een persoonlijke keuze is voor een ieder wat hij of zij wel publiceert.

Hier nog een video, deze is van gebruiker zwollerob:

https://www.youtube.com/watch?v=LDbt4-DcLKI

En hier mijn video:

https://www.youtube.com/watch?v=uPYfoEtxXRo

Ik heb er zelf voor gekozen om het wel te blurren, omdat het wat mij betreft niet vol in beeld hoeft. Dat is nu niet opeens omdat ik er nu over denk n.a.v. eerdere reacties vanavond, maar al iets wat ik jaren doe (zie b.v. deze video uit 2009 op minuut 0:43 - video).

Moet ook wel zeggen dat ik de beelden wel ongecensureerd naar de media heb gestuurd, omdat in dit geval aan hen de keuze ligt wat ze wel of niet willen uitzenden. Zo is het reanimatieshot wat in mijn video te zien is, wel bij RTL op televisie geweest zonder blokjes. Of dat dan hypocriet is van mij? Hmm, dat denk ik niet. Ik registreer slechts wat er daadwerkelijk plaats vind en maak voor mij persoonlijk de keuze om het op mijn eigen YouTube kanaal / website het gecensureerd te brengen. De keuze die de landelijke media maakt, is niet aan mij.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon