Het is natuurlijk een realistische weergave, maar aan de andere kant weet ik niet of ik het geopenbaard zou hebben, dus rijst de vraag: kan dit?
Nu ga ik wat onaardigs zeggen, maar goed (vergeef me): de meeste foto's zijn zodanig donker dat er sowieso toch niet al zoveel op te zien is.
Even afgezien daarvan, stel dat dit overdag was geweest: ik denk dat privacy etc. niet zo spannend is, in dit soort gevallen. Ik vind het nieuwsbelang van het feit 'liquidatie' (zeker met de huidige gang van zaken in 020) zwaarder wegen dan die privacy.
Maar juist in dit soort gevallen zou ik me wel meer zorgen maken over het opsporingsbelang: publiceer je een foto waar onbedoeld 'dader informatie' op te zien is ? We hebben het hier over extreem gewelddadige types, die ook over veel geld beschikken. Zij zullen t.z.t. alles uit de juridische kast trekken om onder de aanklacht uit te komen, en zichzelf omringen met dure advocaten.
Dan nog zou je kunnen besluiten om te publiceren, als nieuwsmedium. Maar ik zou een dergelijke afweging maken, in zo'n geval.
Peen