Tot nu toe hoor ik hier maar ook om mij heen vooral de media zeggen dat de lezer het wil en de lezer vertellen dat de media het plaatst, en daarmee zijn we dan weer rond want de media doet het voor de lezer.
He he eindelijk begin je het te begrijpen
Ja; een redactie van een medium geeft de lezer wat ze willen. Dat betekent namelijk dat ze verkopen.
Zo geeft bijvoorbeeld ook Audi of Toyota hun afnemers wat ze willen. Of mijnheer Dell en Apple. Want als ze niet naar hun afnemers luisteren, zijn ze binnen X tijd failliet. Sterker nog: dat principe heet 'marktwerking' en is zo'n beetje het fundament van een groot deel van onze westerse wereld. Een bedrijf wat zijn afnemers niet geeft wat ze willen, houdt op te bestaan.
Er zijn nu eenmaal miljoenen mensen die het interessant vinden als
Frans Bauer zijn vader begraaft, om maar wat anders te noemen - als je het over privé momenten hebt.
Dus je kan wel blijven roepen 'van mij hoeft het niet' (eerlijk gezegd: het interesseert Peentje zelf ook niets dat die presentator op zijn snuit gegaan is), maar zolang er mega-veel vraag is naar nieuws over BN'ers zal dit dingen gepubliceerd worden.
Nogmaals: marktwerking. Of misschien zelfs een verkapte vorm van democratie: de media publiceren wat het grootste deel van (hun) lezers willen zien.
Leer er maar mee leven; dat
moeten de BN'ers zelf ook.
Peen