Ik heb ook niet gezegd allemaal,maar wel veel!!
Dus zet het jouw aan om foto's te gaan maken en leg ik dus de link Mediageil!!
Nee, dat zie je verkeerd. Mensen zijn nieuwsgierig en willen in de krant of op Internet
lezen wat er gebeurd is. Dat is beter als dat ze allemaal ter plekke komen kijken.
Overigens, mediageil heeft betrekking op mensen die op d foto willen, niet degenen
die de foto maken...
...
Je zou mijn mailbox eens moeten zien na een grote inzet.
op zijn minst sta je dan tig keer op de plaat vast gelegd,
hoe denk jij dat mijn (en dat van andere collega's)verwerking van een groot incident zal zijn?
want dat wordt nog wel eens vergeten ook de hulpverlener heeft een grens en is niet van beton
Mijn ervaring met voornamelijk brandweerpersoneel is dat ze maar al te graag op
de foto willen of anders in ieder geval iets van het incident terug willen zien.
Ambu-personeel staat altijd minder op de foto omdat ze met een slachtoffer bezig
zijn. Maar laatst is het me gebeurd dat een ambupleeg begon te roepen dat het tijd
werd dat zij ook eens in de krant kwamen (heb ik geprobeerd maar de krant tuinde er
niet in). Recherche en Douane willen vaak niet herkenbaar op de foto. En als oom
agent geen pet op heeft soms ook niet want dan krijgt ie op z'n sodemieter van de
baas
Slachtoffers en andere betrokkenen buiten beeld houden is meestal niet zo moeilijk.
Dat je voorzichtig moet zijn als het gaat om traumatische zaken ben ik wel met je
eens. Maar toch kan dat indringende platen opleveren waarmee je kan laten zien dat
het werkt soms erg belastend is.
Als je ruim een week lang dagelijks wordt geconfronteerd met foto's van zo'n incident wat je eigenlijk van je af wilt zetten, wordt dat toch wat moeilijk.
Okay , de foto's die je dan krijgt zijn goed bedoeld, maar je blijft dan toch in dat cirkeltje zitten.
Ik zelf heb dit nog nooit als commentaar gehad (veel van mijn foto's staan ook op
de website van de brandweer) en kan daar dus niet echt over oordelen. Wel is het
zo dat als de jongens echt stuk zitten ik ze met rust laat.
Nogmaals ik val hier niemand aan ,maar misschien zet het diegene achter de lens ook eens aan tot nadenken hoe iemand zich voelt die ongevraagd voor die lens terrecht komt
Nogmaals, ik heb dit nog niet echt meegemaakt maar het is goed om in het
achterhoofd te houden.