Het gaat hier om foto's die maatschappelijk niet geaccepteerd worden maar toch door een of andere onverlaat op het web geplaatst worden. Het gaat hier niet om de 'smaak' van foto's die wel of niet kunnen naar je eigen waarde oordeel... Een mens in een lijkzak is ook een facet van de hulpverlening net als 112 fotografen die zitten te hopen op een klapper...
En waarom mag ik niet hopen op nieuws? Er hoeven echt geen doden of slachtoffers te vallen, het gaat mij er meer om dat ik gewoon weer eens fatsoenlijk iets kan fotograferen (lees: hobby danwel passie uitvoeren). Menig brandweerman zou ook wel eens hopen op 'iets', al zou hij of zij het nooit leuk vinden als daar slachtoffers bij zijn. Dat is dan ook weer de realiteit. En ja, dat botst misschien, maar als jij als fotograaf het zo in beeld weet te brengen dat het fatsoenlijk is, dan is het m.i. helemaal niet raar om zoiets te posten in dat andere topic.
Bovendien hebben mijn ouders en ik ook al eens een flinke klapper meegemaakt, dus echt 'hopen' op een klapper doe ik niet. Een grasveldje wat spontaan ontvlamt is ook 'spannend', zolang je hobby / passie / toekomstig beroep er betrokken bij wordt. En daar zitten grenzen aan, en die bespreken we hier.