Als elke fotograaf / journalist dit niet zouden doen kopen de mensen de kranten e.d. echt wel, maar de journalist / fotograaf wil gewoon de "spectaculairste" foto / verhaal plaatsen.
Ik denk toch echt dat je de plank hier mis slaat. Wij filmen wat de mensen willen zien, en dat resulteert in goede kijkcijfers voor de omroepen.
Klinkt hard, maar het is wel de werkelijkheid.
En iedereen roept heel snel van "Die beelden willen we niet zien", nou reken er maar op dat er naar gekeken wordt !
Zelfde met roddelblaadjes, niemand leest ze, hoogstens bij de kapper, en toch hebben de uitgevers niets te klagen ....
En wat betreft de "spectaculairste" foto, als je hiermee bedoelt wie het mooiste technische shot heeft gemaakt, dan heb je gelijk. Als je met con-cullega's staat, dan probeer je iets te verzinnen waardoor jouw shots eruit springen.
Als je bedoeld met de "spectaculairste" foto, wie de meeste emotie,tranen en bloederige plaatjes kan vastleggen, dan kan ik je verzekeren dat zeker diegene die voor de landelijke media werken, hier heel gedecideerd mee omgaan.
Wat betreft de kijkcijfers rondom de berichtgeving rond Prins Friso, hierbij nog even een link naar een overzicht van de procentjes :
http://mediablogger.nl/web/show/id=32639/dbid=02/nieuwsuitzendingen-over-prins-friso-goed-bekeken/#more-32639