Heb wel eens shots gezien dat er door het raampje aan de voorzijde gefilmd werd toen men een slachtoffer aan het reanimeren waren. Ik vind dat dat een goede weergave is van het werk wat een ambulance onder andere doet. Vol aan de zijkant naar binnen filmen/gapen is ook een no-go. Hopelijk heb ik het zo wat duidelijker verwoord!
Blijf het een beetje het idee vinden van:
Ik klim bij jou voor je slaapkamerraam op de ladder, en dan zorg jij maar dat er niets te zien is. Want je hebt toch gordijnen?
Ik ga ervan uit een stuk privacy te hebben in de ambulance. het is absoluut geen garantie dat het slachtoffer privacy heeft wanneer je door het raampje heen filmt.
Je hebt voldoende kans om op straat op een nette manier te filmen. Als je perse het werk van een ambulanceteam in beeld wilt brengen regel dan een ambulanceteam wat e.e.a. prachtig voor je in scene kan zetten.
Ik snap trouwens niet dat iemand op die manier
durft te filmen, er zijn er (
misschien wel terecht ) voor minder mishandeld.
Ik zou me echt kunnen voorstellen dat andere omstanders ingrijpen op het moment dat jij met je camera voor de ambulance naar binnen gaat staan filmen.
Vanuit mijn professie zal ik alles doen om op een nette manier de privacy voor de patient te waarborgen, maar in een privesituatie (als betrokkene of passant) blijf ik denk ik niet zo netjes.