Ik maak ook geen nieuws van Suïcides hoor. Maar dat dat niet in het nieuws is heeft een hele bewuste reden waar goed over nagedacht is. Het is namelijk een bewezen feit dat als suïcidale mensen lezen over gelukte gevallen van zelfmoord en hoe dat gebeurd is zij zelf op ideeën gebracht worden. Vanwege dat feit zal de media nooit/nauwelijks een zelfmoord plaatsen.
Ik was benieuwd of Jeugdbrandweer131 dit wel weet. Hij heeft volgens mij namelijk gewoon in zijn hoofd dat er nooit iets met een zelfmoord gepubliceerd mag worden. Maar een video met wat spoedrijdende voertuigen zal mensen dus niet/nauwelijks op ideeën brengen. In de vide zelf is (als je dat niet weet) niet eens te zien dat het een zelfmoord betreft. Het hele verhaal gaat dus niet op.
Nu ben ik wel erg beniuewd naar het volgende. Ik maak foto,s voor de korps pagina ( informatieve site over het werk van de brandweer) nu heeft er bij ons in het dorps vorig jaar 2 keer een zelfmoord plaats gevonden. Bijde keren ben ik TP geweest de eerste keer zijn de foto,s alleen voor de site van de brandweer en voor de hulpverleners geweest.
http://www.brandweernorg.nl/03c198a2a80d2f20f/03c198a13b0bb3601/03c198a1d50051201.html Tevens was er met kerst een 2e zelfmoord dit keer had een persoon zich zelf in brand gestoken bij een tankstation. Dit keer is er ook een niuews item ( nieuws site) gemaakt in verband met het gevaar voor de omgeving en de manier van zelfmoord wat is jullie mening hier over kan dit wel of niet