Ik denk dat ik me toch even meng in deze discussie , als freelancer zijnde probeer je de mooiste , meest confronterende foto's met de meeste nieuwswaarde te maken.
Het kan dus zijn dat er dan inderdaad sclachtoffers op komen te staan maar met photoshop kun je ook weer het e.e.a. verbloemen, ook de mogelijkheid van een andere camerapositie behoort dan tot de opties om een 'cleane' foto te maken.
Wat ik wel opmerk in het forum is dat er een groepje naar wat ik aanneem hulpverleners zijn die de pest hebben aan fotografen/cameralui dan vraag ik me af als die mensen een bepaalde inzet hebben gehad kijken jullie dan bewust die avond of de volgende dag NIET naar actienieuws/hart van nederland lokale omroepen of de lokale 112/nieuws-sites om even terug te kijken?
Wat ik persoonlijk wel merk is dat ik in mijn regio niks te klagen heb over politie/brandwer/ambulance personeel altijd een vriendelijk woord en ff napraten en natuurlijk dezelfde dag foto/film materiaal als ze er om vragen even langsbrengen/mailen etc.
Tot slot mensen laat elkaar een beetje vrij in hun mening of overtuiging en maak als er een bepaalde foto/filmje niet kan is met echte argumenten duidelijk waarom niet en loop dan niet te raaskallen over wetten/privacy en dat soort termen.