Ik neig zelf ietsjes meer naar de andere kant toch. Een vertroebeling van het hoofd was wellicht netter geweest maar ik stoor me niet aan deze foto's net zo min als ik me stoor aan gelijke foto's in de Nieuwe Revu, Panorama, GeenStijl en ga zo maar door.
Je kunt ook NIET kijken naar de foto's maar je maakt mij niet wijs dat je niet nét als ik, uit nieuwsgierigheid, steeds op Volgende hebt gedrukt om te zien hoe dit slachtoffer daar ligt. Achteraf zeggen dat het storend is terwijl je wel doorklikt, dat vind ik dan weer.. tja.... nog even voor jezelf het goedpraten dat je het toch EIGENLIJK niet vind kunnen maar je hebt ze WEL bekekend, dát dan weer wel.
Etiquette in fotografie heb je in gradaties, en dit soort 112 websites hoeven mijns inziens zich niet te houden aan de etiquette zoals het NOS journaal of wat dan ook, de bezoekers kiezen er zelf voor die website te openen, de foto's aan te klikken of te vergroten.
Nogmaals, een vertroebelings-layertje erover heen was misschien wat netter geweest ja. Maar duidelijkere berichtgeving dan dít (beelden zeggen 1000-en woorden) kan bijna niet, en dát is ook nieuwsgaring en nieuws-spreiding!