Je kunt natuurlijk ook de andere kant op denken. Wie weet heeft de gemiddelde bekijker van die foto's niet zozeer behoefte aan bloed en gore, maar worden jullie vanuit je professie op een zodanige manier met de dood geconfronteerd dat jullie er geen behoefte aan hebben dit ook nog eens op plaatjes terug te zien.
Ik zit zelf aan de papieren kant van het brandpreventiewerk, en heb geen ervaring met dodelijke slachtoffers van ongevallen. Je zou dus verwachten dat ik van de foto's zoals hierboven gezien zou walgen, maar dat is niet zo. Ik zie mezelf echter ook niet als een op sensatie beluste bloeddorstige maniak, en zal niet bewust op zoek gaan naar die foto's.
Uiteraard zit er een fatsoensgrens aan dit soort plaatjes (je hebt ook van die sites die ongevalslachtoffers in beeld brengen die om een vangrail gekruld zitten, dat gaat te ver), maar ik merk dat de mensen die er vanuit de praktijk mee te maken hebben veel heftiger reageren op foto's van ongevallen dan de buitenstaanders, terwijl er op die foto's 'alleen maar' (excusez le mot) een laken en wat spetters te zien zijn. Waarschijnlijk omdat de professionals vanuit hun ervaring beseffen wat er onder dat doek ligt.
ignorance is bliss... in sommige gevallen.