Beste Remco,
Je geeft zelf aan dat je er na de zoveelste discussie niet achter bent waar het nu in zit.
Lees nu zelf je eigen reactie is terug " de zoveelste discussie " gaat er dan niet een lampje branden na de zoveelste discussie.
Je zou je dan toch af kunnen vragen, na de zoveelste discussie, of er een relatie is met de bijgevoegde foto, of heb ik het nu mis ?
En de woorden die firefamke aangeeft is er één om over na te denken toch (We hebben waarschijnlijk een bepaalde ethische "klik" met een slachtoffer. Een hoog respect gehalte zal het ook zijn. Ik kan het eigenlijk niet anders verwoorden.)
Maar ook een sociaal aspect, wat ik al eerder riep. normen/waarde, kan ik het maken, wat zijn de gevolgen, hoe reageren de direct betrokkene, de hulpverleners.
Ook al maak je 40 jaar foto's, wie weet doe je het al 40 jaar op een anders denkende manier.
Nee de zoveelste discussie zou mij toch " wel " aan het denken zetten en goed luisteren naar de reacties en daar de conclusie aan verbinden, iets wordt blijkbaar niet gewaardeerd. Aan jou, omdat dan te accepteren en of gewoon mee verder te gaan.
Delta00